نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 09:45

پایان شهریور آخرین مهلت جذب ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب نشده

شهرکرد_رئیس خزانه معین چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۱ هزار میلیارد تومان اعتبار جذب نشده در استان داریم که تا پایان شهریور باید جذب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فانی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۵۰ جلسه در خصوص جذب اعتبارات برگزار شده است.
وی تصریح کرد: با همت همه مدیران در حوزه‌های مختلف به دنبال جذب حداکثری اعتبارات تا موعد مقرر هستیم.
رئیس خزانه معین چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در امور اقتصاد دارایی استان هیئت ۲۵۱ معافیت‌های مستقیم تشکیل شده و از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است.
فانی افزود: مالیات‌های قطعی که در استان مرجعی برای طرح مجدد نداشتند با دستور مقام عالی وزارت دوباره در این هیئت مطرح می‌شود و حدود ۸/۵ میلیارد تومان در این استان تعدیل شد که به افراد پرداخت‌کننده بازگشت شد.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، ۹ هزار میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی پرداخت شد و مبالغی هم که باقی مانده تا ۳۱ شهریور فرصت برای جذب دارند.
رئیس خزانه معین چهارمحال و بختیاری از شناسایی و اخذ مجوز ۳۸ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۱ ملک به مبلغ ۲۱۳ میلیارد تومان فروخته شده و منابع حاصل به حساب خزانه واریز و تا ریال آخر به استان وارد و صرف پروژه‌های عمرانی شده است.
فانی با اشاره به شناسایی ۷۰ ملک جدید بیان داشت: پیگیری‌ها برای فروش و بازگشت پول این املاک نیز در حال انجام است.
وی از راه‌اندازی سامانه املاک دستگاه‌های اجرایی خبر داد و اضافه کرد: طی این اقدام ۸ هزار و ۵۰۰ ملک در این سامانه شناسایی شد و ۲ هزار و ۹۵ فقره حساب دولتی راکد و مسدود تعیین تکلیف و ۴۲۷ مورد نزد بانک مرکزی تهران افتتاح شد.
رئیس خزانه معین چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: حدود ۱ هزار میلیارد تومان اعتبار جذب نشده در استان داریم که تا پایان شهریور باید جذب شود جذب آن دغدغه همه مدیران است چراکه بازگشت پول از استانی محروم نباید وجود داشته باشد.
منبع: مهر
شناسه خبر: 1476359

مهمترین اخبار ایران و جهان: