نیوز سیتی!
25 اسفند 1402 - 00:21

صعود مارسی و بنفیکا به یک چهارم نهایی لیگ اروپا/ میلان برای ایتالیایی‌ها آبرو‌داری کرد

چهره چهار تیم نخست صعودکننده به مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا مشخص شد که میلان و مارسی جزو آنها بودند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آغاز دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا، امشب (پنجشنبه) از ساعت 21:15 به وقت تهران، چهار بازی برگزار شد که در پایان آنها تیم‌های میلان، وستهام، بنفیکا و مارسی جواز صعود گرفتند.

تیم فوتبال میلان در پراگ پایتخت جمهوری چک میزبان خود تیم اسلاویا پراگ را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. کار میلانی‌ها در دقیقه 20 با اخراج هولس، هافبک دفاعی حریف آسان شد و این تیم در دقایق 33 توسط کریستین پولیسیک، 36 به وسیله روبن لوفتوس چیک و 6+45 توسط رافائل لیائو گلزنی کرد تا در همان نیمه نخست کار حریفش را یکسره کرده باشد. شش دقیقه به پایان وقت‌های معمول بازی نیز ماتی یوراسک یکی از گل‌های خورده را برای اسلاویا پراگ جبران کرد.

با این نتیجه و با احتساب نتیجه بازی رفت، روسونری مجموعاً بانتیجه 7 بر 3 به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد تا برخلاف لیگ قهرمانان اروپا که تمام تیم‌های سری A‌ از آن حذف شدند، در لیگ اروپا، ایتالیا حداقل یک نماینده داشته باشد.

 

در دیگر بازی تیم فوتبال مارسی با نتیجه 3 بر یک به میزبان خود ویارئال اسپانیا باخت، اما با توجه به برتری 4 بر صفرش در بازی رفت، با نتیجه 5 بر 3 در مجموع دو بازی رفت و برگشت، پیروز شد و صعود کرد. اتین کاپو در دقیقه 32، الکساندر سورلوث در دقیقه 54 و یرسون موسکرا در دقیقه 85 گل‌های ویارئال را در این بازی به ثمر رساندند و جاناتان کلائوس در دقیقه 4+90 تنها گل مارسی را زد.

بنفیکای پرتغال نیز با برتری یک بر صفرش در خانه گلاسکو رنجرز اسکاتلند، تساوی 2-2 خانگی بازی رفت را جبران و با برتری 3 بر 2 در مجموع دو بازی، به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کرد.

قاطعانه‌ترین پیروزی اما به نام وستهام رقم خورد که در لندن توانست حریف آلمانی‌اش فرایبورگ را با نتیجه 5 بر صفر در هم بکوبد و ضمن جبران باخت یک بر صفر بازی رفت، با برتری 5 بر یک در مجموع دو بازی صعودش را به مرحله یک چهارم نهایی قطعی کرد.

در ادامه بازی‌های دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا، از ساعت 23:30 امشب چهار دیدار همزمان دیگر برگزار می‌شود که برنامه آنها به شرح زیر است:

آتالانتا - اسپورتینگ (نتیجه بازی رفت: یک - یک)
برایتون - رم (نتیجه بازی رفت: 4 بر صفر به سود رم)
لورکوزن - قره‌باغ (نتیجه بازی رفت: 2-2)
لیورپول - اسپارتاپراگ (نتیجه بازی رفت: 5 بر یک به سود لیورپول)

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1686859

مهمترین اخبار ایران و جهان: