نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 01:28

سازمان ملل کشته شدن ۲۵ غیرنظامی در حملات اوکراین به دونتسک را محکوم کرد

دبیر کل سازمان ملل حمله ارتش اوکراین به یک بازار در دونتسک که به کشته شدن دهها غیرنظامی منجر شده را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دبیر کل سازمان ملل آنتونیو گوترش بمباران ارتش اوکراین به یک بازار در دونتسک که به کشته شدن بیش از ۲۰ غیرنظامی منجر شد را قویا محکوم کرد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت که دبیر کل قویا همه حملات به غیرنظامیان و ساختارهای مدنی از جمله بمباران روز یک شنبه شهری در استان دونتسک که به کشته ۲۵ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۰ نفر دیگر منجر شده است را محکوم می‌کند.

گوترش تاکید کرده که حملات به غیرنظامیان و زیرساختهای غیرنظامی تحت قوانین بین المللی ممنوع وغیرقابل قبول است و فورا باید متوقف شود.

ارتش اوکراین روز گذشته یک بازار را در دونستک هدف بمباران قرار داد. به گفته دنیس پوشیلین فرماندار این ناحیه، اوکراین در این حملات از گلوله‌های توپ ۱۵۵ و ۱۵۲ میلی متری استفاده کرده است.

بلافاصله پس از این حملات، دیمیتری پولیانسک معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که این اقدام اوکراین قرار است در نشست شورای امنیت که به درخواست مسکو برگزار خواهد شد مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ (۸ مهر ۱۴۰۱) ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه سند الحاق چهار استان نیمه اشغالی اوکراین شامل استان‌های لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا را امضا کرد. این توافق در پی همه‌پرسی روز ۲۷ سپتامبر در این مناطق صورت گرفت.

اوکراین به دنبال بازپس گیری مناطق از دست رفته از کنترل روسیه است.

این حملات ارتش اوکراین در حالی صورت میگیرد که ضد حملات ارتش این کشور در بهار و تابستان با ناکامی کامل مواجه بوده و ارتش روسیه موفق شده علاوه بر حفظ مواضع خود پیشرویهایی نیز داشته باشد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای این کشور کنترل روستای Krokhmalne در منطقه خارکیف اوکراین را به دست گرفتند که بعد از بیانیه مشابه پنجشنبه درباره تحت کنترل درآوردن شهرکی به نام Vesele در منطقه دونتسک در شرق اوکراین اعلام شده است. 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645259

مهمترین اخبار ایران و جهان: