نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 20:17

حل مشکلات استان قم نیازمند مولدسازی دارای‌های دولت است

استاندار قم گفت: دستگاه‌ها باید منابع خود را به شکل شفاف در اختیار سامانه تخصصی مولدسازی قرار دهند و برای این امر نیز نگاه توسعه‌ای و فرابخشی داشته باشند زیرا اگر قرار باشد مشکلات استان را حل کنیم نیازمند توجه ویژه به بحث مولدسازی هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمحمد آقامیری در یازدهمین کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولت که امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) برگزار شد، اظهار داشت: مولدسازی یکی از مهم‌ترین منابع استان برای توسعه و اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره است.

وی افزود: دستگاه‌ها باید منابع خود را به شکل شفاف در اختیار سامانه تخصصی مولدسازی قرار دهند و برای این امر نیز نگاه توسعه‌ای و فرابخشی داشته باشند زیرا اگر قرار باشد مشکلات استان را حل کنیم نیازمند توجه ویژه به بحث مولدسازی هستیم.

استاندار قم گفت: مولدسازی به معنی فروش اموال نیست بلکه به دنبال رونق و ایجاد فضای بهتر از امکانات دولتی است که گاهی با فروش و گاهی با بسته‌های رونق و... از این اموال به شکل بهینه استفاده می‌شود.

آقامیری با ذکر این مطلب که اموال آموزش‌وپرورش و علوم پزشکی باید در مسیر توسعه همان ارگان هزینه شوند، خاطرنشان کرد: تکلیف قانونی بر این منوال است ولی باید توجه کنیم در مناطقی مثل برخی روستاها که نیاز به مدرسه نیست می‌توانیم مدارس فرسوده را با کاهش فضای آموزشی و تبدیل آنها به اماکن فرهنگی ورزشی دانش آموزان، زمینه استفاده بهتر از آنها را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهمی که در زمینه مولدسازی و استفاده از منابع سازمانی باید موردتوجه قرار گیرد ، مسئله وقف و نیت واقف است، در سازمان‌هایی چون دانشگاه علوم پزشکی و... که شاهد تعدادی از مراکز وقفی هستیم حتماً باید به این امر توجه کنیم.

وی ادامه داد: نیت واقف بسیار مهم است و اگر قصد استفاده بهینه از فضای وقفی را داریم حتماً باید با مذاکره و تبیین شرایط برای واقف اجازه تغییر کاربری را از وی اخذ کنیم.

آقامیری عنوان کرد: مدیران دولتی باید با پیش‌فرض اولویت‌های جدی استان در زمینه‌های مختلف، زمینه مولدسازی اموال دولت را ایجاد کنند زیرا این امر از تکالیف مهم دولتی و منبع مهمی برای تأمین بودجه پروژه‌های مختلف استان است.

وی در پایان بر عزم جدی بر برخورد با بانک‌هایی که منابع استان را در داخل هزینه نمی‌کنند عنوان کرد: اگر نیمی از منابعی که بانک‌های خصوصی که از مال مردم قم تجمیع و در قم خرج نکرده‌اند به پروژه‌ها و مجموعه نیازمندی‌های استان تزریق شود بخش عظیمی از مشکلات این پروژه‌ها که درگیر منابع مالی است حل می‌شود.

پایان پیام/ 78041

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628815

مهمترین اخبار ایران و جهان: