نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 15:02

8 چاه آب تا پایان بهمن ماه در ساوه وارد مدار می‌شود

معاون استاندار مرکزی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده مقرر شده است که ۱۹ حلقه چاه جدید به شبکه آبرسانی ساوه اضافه شود که باید تا پایان بهمن ۸ چاه و تا پایان فروردین ۱۱ حلقه دیگر وارد مدار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علی اکبر اسدی صبح امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان ساوه که در محل سد الغدیر برگزار شد گفت: جبران کمبود آب نیاز به برنامه ریزی، اصلاح مدیریت مصرف و فرهنگ سازی دارد و باید همزمان با انجام اقدامات برای تامین آب مورد نیاز، بحث مصرف نیز مدیریت شود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده مقرر شده است که ۱۹ حلقه چاه جدید به شبکه آبرسانی ساوه اضافه شود که باید تا پایان بهمن ۸ چاه و تا پایان فروردین ۱۱ حلقه دیگر وارد مدار شود.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه تامین آب شرب مردم اولویت اول استان است، گفت: برای تامین آب مردم اگر نیاز باشد هر اقدامی صورت می‌گیرد اما باید با اقدامات دقیق و کارشناسی کمترین لطمه با بحث های کشاورزی و واحد‌های تولیدی وارد شود تا دچار تبعات اجتماعی نشود.

وی با ابراز امیدواری برای بهتر شدن شرایط سد ساوه با تداوم بارندگی گفت: بر اساس دستور وزارت نیرو تا پایان بهمن ماه آب خروجی از سد به سمت ساوه باید به طور کامل قطع شود و جایگزین آن چاه‌های جدید حفر شده و چاه‌های عمومی باشد و تا سقف ۱۸۰ لیتر بر ثانیه به شبکه وصل شود. 

اسدی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آبفا استان هستند، گفت: نامه نگاری‌هایی برای تسریع در روند انتقال آب از سد کوچری به ساوه با ریاست جمهوری و وزارت نیرو انجام شده و اقداماتی نیز انجام شده است که زودتر باید ۳۰ کیلومتر اولیه از آوه به ساوه انجام شود تا روند انتقال سرعت بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به لزوم شناسایی چاه‌های در مسیر موجود در سطح شهر ساوه گفت: لیستی از چاه‌های که کاربری آنها از کشاورزی خارج شده است باید تهیه و با صاحبان آنها مذاکره شود تا ظرفیت این چاه‌ها نیز به موجودی آب ساوه افزوده شود.

اسدی خاطرنشان کرد: منابع مورد نیاز برای یک برنامه کوتاه مدت با اعتبار 12 میلیارد تومان به صورت صد در صد تامین شده و سازمان برنامه مکلف به پرداخت است و برخی منابع ملی نیز نیاز به پیگیری برای تخصیص دارد.

اسدی در خصوص بحث جیره بندی آب نیز  بیان کرد: الان نمی‌توان در مورد جیره بندی آب صحبت کرد چون این موضوع بستگی به شرایط آبی دارد اما نکته مهم است که مردم باید در مصرف آب مدیریت داشته باشند تا به بحث جیره بندی نرسیم اما بر اساس پیش بینی هواشناسی تا اسفند ماه شرایط خوبی برای نزولات آسمانی نخواهیم داشت.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635115

مهمترین اخبار ایران و جهان: