نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 16:42

جاده‌های آلمان توسط کشاورزان بسته شد

هزاران کشاورز آلمانی در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی دولت این کشور، یک هفته جاده‌ها و بزرگراه‌ها را با ماشین‌آلات کشاورزی می‌بندند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، «ریاضت اقتصادی» کشاورزان آلمانی را به خیابان‌ها آورد.

کشاورزان سراسر آلمان اعتصاب یک هفته‌ای علیه اقدامات ریاضتی دولت این کشور به راه انداخته‌اند؛ آنها می‌ترسند از بخش کشاورزی حمایت نشود و دیگر نتوانند در مزارع کار کنند.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان ماه گذشته برای جبران کسری بودجه چند میلیارد یورویی دولت، یارانه گازوئیل را کاهش داد و معافیت مالیاتی ماشین‌آلات کشاورزی را برداشت.

هزاران کشاورز در اعتراض به این اقدامات به برلین و سایر شهرهای بزرگ هجوم آورده‌اند. کشاورزان قصد دارند با حرکت کُند و دسته‌جمعی به صورت کاروان، بزرگراه‌ها و جاده‌ها را مسدود کنند.

کشاورزان پیش از این در نیمه دسامبر پس از اعلام این اقدامات، تظاهرات گسترده‌ای در برلین برگزار کرده بودند و دولت را مجبور کردند تا حدی اقدامات برنامه‌ریزی شده را لغو کند.

 

به دنبال این تظاهرات، برلین با عدم لغو مالیات ترجیحی ماشین‌آلات کشاورزی و به تعویق افتادن کاهش مالیات گازوئیل تا سال 2026 موافقت کرد. با این حال، معترضین می‌گویند، امتیازات دولت کافی نیست و می‌خواهند به مدت یک هفته در سراسر آلمان اعتصای ملی انجام دهند و خواستار حذف کامل این اقدامات هستند.

این اعتصابات سراسری از 8 ژانویه شروع شده و تا 15 ژانویه ادامه خواهد داشت و به «هفته اقدام» معروف شده است.

بسیاری بیم آن دارند که اعتراضات ممکن است حمل‌ونقل در سراسر کشور را فلج کند و تهدیدی برای امنیت عمومی باشد.

 

با این حال، مقامات محلی به معترضان هشدار دادند که در صورت هرگونه مسدود کردن راه‌ها با انها برخود خواهد شد.

اظهارات وی پس از آن بیان شد که هفته گذشته گروهی متشکل از 100 کشاورز مانع از پیاده شدن روبرت هابک معاون صدراعظم آلمان از کشتی فرابر (حمل‌کننده مسافران) شدند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633515

مهمترین اخبار ایران و جهان: