نیوز سیتی!
08 فروردین 1403 - 13:17

واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان

حکومت طالبان ضمن محکومیت حمله به مهندسان چینی در پاکستان، این اقدام تروریستی را تلاش برای ناامن سازی و تضعیف همکاری‌های منطقه‌ای عنوان کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه حکومت طالبان ضمن محکومیت حمله انتحاری به مهندسان چینی در ایالت خیبرپختونخوا و این اقدام تروریستی را تلاش برای ناامن کردن منطقه عنوان کرد.

مقامات پلیس محلی به تازگی با تأئید خبر حمله انتحاری به کاروان خودرویی مهندسان چینی در ایالت خیبرپختونخوا به رسانه‌های این کشور گفتند بمبگذار انتحاری یک خودروی حامل مواد منفجره را در مسیر عبور کاروان مهندسان چینی که از اسلام‌آباد به سمت کمپی در «داسو» در حرکت بودند، منفجر کرد که در نتیجه پنج شهروند چینی و یک پاکستانی کشته شدند.

وزارت خارجه‌ حکومت طالبان در واکنش به این حمله تروریستی اعلام کرد: «وزارت خارجه افغانستان این نوع حوادث را تلاش برای تضعیف همکاری‌های منطقه‌ای می‌خواند و تأکید می‌کند که کشورهای منطقه نباید اجازه دهند مخالفان همکاری‌های منطقه‌ای با ناامن کردن منطقه به اهداف خود برسند».

بر اساس اعلام دولت اسلام‌آباد، این کشور تحقیقات جدی برای پاسخگو کردن عاملان این حمله تروریستی را آغاز کرده اما تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده نگرفته است.

منطقه داسو محل یک سد بزرگ و منطقه‌ای است که پیش‌تر نیز هدف حملات قرار گرفته است. در سال 2021، انفجار یک اتوبوس به کشته شدن 13 نفر از جمله  9 تبعه چینی منجر شد.

گفته می‌شود این حمله ساعاتی پس از حمله جدایی‌طلبان بلوچ به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در ایالت بلوچستان رخ داده است.

  انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1691615

مهمترین اخبار ایران و جهان: