نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 17:48

رسیدگی به تخلف ۱۰ واحد تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران در کرمانشاه

در پنجمین جلسه کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در کرمانشاه، به تخلف ۱۰ واحد تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران، رسیدگی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پنجمین جلسه کمیسیون ماده ۴۲ سال‌جاری در دی‌ماه با حضور مدیرکل استاندارد، معاون رئیس دادگستری، نماینده اتاق اصناف، نماینده اتاق بازرگانی، نماینده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان استان کرمانشاه و کارشناسان ذی‌ربط در اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه مجموعا ۱۰ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی دارای پروانه و تائیدیه استاندارد اما با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد و دارای مغایرت و عدم انطباق کاربردی و بحرانی مورد رسیدگی قرار گرفت.

گفتنی است، دبیرخانه کمیسیون ماده ۴۲ با ترکیب اعضاء مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می‌کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، با همفکری مرجع قضایی ذی‌صلاح مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع‌آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده‌های توقیفی، امحاء کالا، و در نهایت تعطیلی واحد تولیدی یا خدماتی است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636415

مهمترین اخبار ایران و جهان: