نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 22:01

آغاز پویش ملی سرطان در نیشابور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از آغاز پویش ملی مبارزه با سرطان در ۷ لغایت ۱۵ بهمن ماه سال جاری با شعار من مسئولم، برای پیشگیری از سرطان خودم، خانواده ام و جامعه‌ام در نیشابور خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان، افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان، اصلاح باورهای نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان ناپذیر بودن آن در کنترل عوامل خطر سرطان با تاکید بر مشکلات منطقه‌ای از اهداف اصلی این پویش است.  

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه توضیحاتش افزود: مادران و پدران مسئول هستند تا فرزندان خود را با عوامل خطر سرطان از جمله ورزش ناکافی، خوراکی‌های مضر، مدیریت استرس و مهارت نه گفتن آشنا کنند تا در آینده از بروز سرطان پیشگیری کنند. 

وی با اذعان به اینکه بیش از ۴۰ درصد سرطان‌ها با کنترل عوامل خطر قابل پیشگیری و حداقل ۱۵ درصد بار مالی سرطان‌ها با تشخیص زود هنگام قابل پیشگیری هستند، تصریح کرد: مدیریت سرطان‌ها با کنترل عوامل خطر و تشخیص زود هنگام مستلزم مشارکت همه جانبه دولت‌ها، بزرگان دینی و اجتماعی، مشاهیر و آحاد جامعه است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651415

مهمترین اخبار ایران و جهان: