نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 15:14

امام جمعه اصفهان بر لزوم تلاش روابط عمومی‌ها در تبیین مسائل تاکید کرد

امام جمعه اصفهان گفت: بازتاب اقدامات نهادها توسط روابط عمومی‌ها در میزان رضایت مردم تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان در دیدار اعضاء انجمن روابط عمومی ایران در استان اصفهان، ماه رجب را از ماه‌های بزرگ اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: از نظر عظمت و پذیرش دعا، ماه رجب، ماه بزرگی است و به ماه العصب به معنای ماه ریزش نام برده شده است و به ویژه در ایام البیض آن مراسم اعتکاف برگزار می شود.

وی افزود: امسال در بین دانش آموزان مدارس طرح امین  ۱۳ هزار دانش آموز در اعتکاف شرکت کردند و این کار باعظمتی است و همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمود اگر ریزشی هایی داشتیم در مقابل رویش و رشد بسیاری نیز وجود داشته است.

امام جمعه اصفهان با بیان بهره گیری از فرصت های پیش رو به روایتی از امیرمومنان(ع) اشاره کرد و گفت:  حضرت در روایت می فرماید " لِلمُتَّقی ثَلاثُ عَلاماتٍ إخلاصُ العَمَلِ و قِصَرُ الأمَلِ و اغتِنامُ المَهَلِ " علامت متقی سه چیز است به این معنا که مومن زرنگ است و اعمال خود را برای خدا یعنی کسی که همه چیز در اختیار آن است خالص انجام می دهد.

وی اضافه کرد: در این روایت حضرت می‌فرماید نشانه مومن کوتاه کردن آرزو است، یعنی مومن آروزهای بلند ندارد و انسان باتقوا به دنبال رسیدن به آروزهای بلند نیست واز فرصت و عمر خود استفاده می کند. 

آیت الله طباطبایی نژاد فرصت حضور و خدمت در روابط عمومی را فرصت مغتنمی برشمرد و افزود: کار اساسی روابط عمومی در هر اداره این است که کارهای خوب آن دستگاه را برای مردم تبیین کند تا آنها به ادارات بدبین نشوند. 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر لزوم تلاش روابط عمومی‌ها در تبیین مسائل و کاستن از بی اطلاعی و جهل عموم نسبت به اقدامات دوائر دولتی و دستگاه ها تصریح کرد: زمانی که اقدامات بیان نشود و مردم ندانستند و درباره آن جاهل بودند نسبت به ادارات بدبین می شوند، لذا همه کج ‌روی‌ها و عقب افتادگی ها به دلیل جهل است. 

آیت الله طباطبایی نژاد تبیین مشکلات و معضلات اقتصادی دولت و کشور برای مردم را مهم عنوان کرد و ادامه داد: ما دائما در برابر دشمن هستیم و دشمن سعی می کند به کشور صدمه بزند و بسیاری از اشکالاتی که در ذهن می آید به دلیل جهل نسبت به این امور است.

وی به شبهه افکنی برخی افراد درباره این مسئله که انقلاب برای مردم چه کاری انجام داده است اشاره کرد و گفت: برخی می گویند این انقلاب برای ما چه کاری انجام داده است در حالی که به میزان جاده سازی ها، توسعه برق رسانی، وسعت صنعت و توانمندسازی در عرصه موشکی و موشک های نقطه زن توجه نمی کنند و اظهار می کنند اگر رژیم پهلوی هم تاکنون بود به این پیشرفت ها می رسید، در حالی که اکنون کشورهای دیگر که رژیم های مشابه پهلوی را دارند به قدرتی که ما اکنون به آن دست یافته ایم نرسیده اند.

امام جمعه اصفهان تبیین و انتقال درست اقدامات دستگاه های اجرایی به مردم را سبب خوش بینی مردم به حکومت دانست و افزود: این کار باعث می شود در زمان انتخابات نیز مردم پای صندوق های رأی حضور یابند، چرا که یکی از کارهای اساسی شرکت در انتخابات به عنوان یک واجب اجتماعی است.

در ابتدای این دیدار مدیر انجمن روابط عمومی ایران در استان اصفهان به بیان برخی از مسائل مربوط به این حوزه پرداخت و اظهار داشت: انجمن روابط عمومی ایران در استان اصفهان ۱۶۰ عضو دارد و از تمام دستگاه های اجرایی استان در این مجموعه عضو هستند.

وی اضافه کرد: در این مقطع زمانی که رسالت رسانه ها جهاد تبیین و امیدآفرینی است روابط عمومی ها طرح و برنامه برای آن داشته که نتیجه آن افزایش اعتماد عمومی و جلب رضایت مردم است. 

 حمید کشاورز ادامه داد: این انجمن سعی دارد دانش و تجربه مسئولان روابط عمومی ها را افزایش داده و با دوره های آموزشی سطح آنها را بالا ببرد و در این راستا کارگاه های انتقال تجربه و دوره های آموزشی برگزار می شود.
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655815

مهمترین اخبار ایران و جهان: