نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 11:50

دستیار رئیس جمهور: متناسب با زیست بوم باید مشکلات شناسایی و حل شود

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به خصوص در حوزه بانوان باید متناسب با زیست بوم منطقه شناسایی و حل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سکینه‌السادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی امروز در نشست هم‌اندیشی با مدیرکل امور بانوان و مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی که در سالن جلسات دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه با وجود تنوع زیاد فرهنگی اعتقادی به نوعی دروازه تمدن ایران در غرب کشور است.

وی به دفاع و مرزداری استان کرمانشاه در طی ۸ سال دفاع مقدس اشاره‌ای داشت و افزود: زنان در طول این دفاع همچنان در کنار مردان درخشیده‌اند.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با بیان اینکه باید مشکلات بیان شود تا مدیران و مسوولان دچار اشتباهات محاسباتی نشوند، تصریح کرد: گاهی فهم مدیران و مسوولان از مسائل با واقعیت آن فرق می‌کند.

وی با تاکید بر حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی متناسب با زیست‌بوم، خاطرنشان کرد: دیدار با بانوان در این مأموریت‌ها با همین هدف است تا مشکلات در گفتمان‌ها بیان و در سطح کلان پیگیری شود.


*زهرا جانجانی مدیرکل بانوان استانداری کرمانشاه

زهرا جانجانی مدیرکل بانوان استانداری کرمانشاه در این نشست، به موضوع دفاع مقدس و ۸ سال درگیری مستقیم این استان در جنگ و آمار بالای شهدا و جانبازان خانم، اشاره و بیان کرد: ۸ سال درگیری جنگ تحمیلی برای کرمانشاه مشکلات فرهنگی و اقتصادی در بر داشت.

وی اشاره‌ای به مشکلات فرهنگی در پی مهاجرت و در هم آمیختگی فرهنگی داشت و افزود: جنگ دلیلی شد که مشکلات اقتصادی کرمانشاه مورد غفلت قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: کرمانشاه بیشترین مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار را در سطح کشور دارد که سبب خیلی از آسیب‌های نگران‌کننده برای این استان شده است.

وی اشاره‌ای به آمار بالای بیکاری، طلاق، خودکشی، خشونت‌های خانوادگی، اعتیاد و... در استان داشت و تصریح کرد: رفاهیات و امکانات تفریحی در شهر کرمانشاه به خصوص شهرستان‌ها بسیار کم و اصلا قابل ذکر نیست.


* نشست دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی

در این دیدار مدیرکل امور بانوان و مشاوران دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه هر کدام با طرح موضوعاتی همچون حضور بانوان در سمت مدیریتی، مشکلات زنان سرپرست خانوار همکاران فرهنگی، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی زنان در مناطق حاشیه‌نشین، فقر فرهنگی و اجتماعی، طلاق، اعتیاد، بدسرپرست دانش‌آموز، خشونت خانوادگی، توجه به ورزش بانوان، حجاب و... را به سمع و نظر پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی رسانند.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654259

مهمترین اخبار ایران و جهان: