نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 22:09

باقری در دانشگاه شرق شناسی تاشکند

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دانشگاه شرق شناسی تاشکند تعامل موثر با کشورهای مختلف را راهبرد محوری سیاست خارجی ایران خواند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه که برای برگزاری هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی به ازبکستان سفر کرده است، در ملاقاتی کوتاه با مدیران دانشگاه شرق شناسی تاشکند، از اتاق ایران در آن دانشگاه بازدید و در جمع مدیران، اساتید و دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کرد.

معاون وزارت امور خارجه گفت: توفیقات ایران طی ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف با وجود تحریم‌های آمریکا، نشانه توان، تخصص و تعهد جوانان ایرانی است.

باقری با اشاره به برخی از مصادیق پیشرفت‌های ایران در چهار دهه گذشته، علی‌رغم فشارها و تحریم‌ها، تصریح کرد: رمز موفقیت جوانان ایرانی در تبدیل تهدید تحریم‌ به فرصت پیشرفت، اعتماد به نفس جوانان ایرانی است.

وی افزود: با وجود آن که تعامل موثر با کشورهای مختلف، راهبرد محوری سیاست خارجی ایران بوده و هیچ تعارضی با  اهتمام جدی برای صیانت از مرزهای استقلال ندارد، اما عدم اعتماد به دشمن و عدم اتکا به بیگانگان تضمین کننده پایداری پیشرفت است.

باقری گفت: ایران و ازبکستان با داشتن تعلقات فرهنگی و تمدنی مشترک و جوانان با استعداد، می‌توانند نقشه راه تعامل در زمینه‌های مختلف را تدوین کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655015

مهمترین اخبار ایران و جهان: