نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 18:10

درخواست مقام اروپایی برای تصویب بودجه ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا برای اوکراین

رئیس شورای اروپا روز سه‌شنبه از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا خواست که هرچه سریعتر بودجه ۶۰ میلیارد دلاری مورد درخواست کاخ سفید برای کمک به اوکراین را تصویب کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا امروز (سه‌شنبه) از کنگره آمریکا خواست که ۶۰ میلیارد دلار بودجه درخواستی کاخ سفید برای کمک به اوکراین را تصویب کند.

میشل که در صحن پارلمان اروپا سخنرانی می‌کرد، گزارشی درباره نشست ویژه اعضای اتحادیه اروپا در تاریخ یکم فوریه و اتخاذ تصمیم سیاسی برای ارائه کمک بلندمدت ۵۰ میلیارد یورویی به اوکراین، به نمایندگان اروپایی ارائه کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره گفت: «این تصمیم، پیامی برای کسانی است که مانند ما به ارزش‌های دموکراتیک و آزادی اعتقاد دارند. این پیامی به شرکای ما است که با یکدیگر از اوکراین و اوکراینی‌ها حمایت می‌کنیم».

رئیس شورای اروپا ادامه داد: «من می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا از مجلس نمایندگان آمریکا بخواهم که هرچه سریعتر بودجه ۶۰ میلیارد دلاری مورد نیاز برای تضمین ثبات مالی اوکراین را تصویب کنند».

طبق این گزارش، میشل همچنین توضیح داد که هر یک یورویی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه هزینه می‌کنند، در واقع سرمایه‌گذاری برای امنیت خود این اتحادیه است.

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین افزود که تصمیم سران کشورهای اروپایی برای اختصاص بودجه هنگفت جهت کمک به اوکراین، نشان می‌دهد که توسط روسیه مرعوب نشده‌اند.

بامداد دوشنبه بود که سناتورهای آمریکایی جزئیات طرح بودجه ۱۱۸ میلیارد دلاری امنیت ملی این کشور شامل کمک‌های نظامی به اوکراین و رژیم صهیونیستی را منتشر کردند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در واکنش به رونمایی از این طرح، از مجلس سنا خواست که هرچه سریعتر این طرح را تصویب کنند تا اوکراین و رژیم صهیونیستی «بتوانند از خود دفاع کنند».

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663115

مهمترین اخبار ایران و جهان: