نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 10:05

برگزاری 44 اردوی جهاد دامپزشکی در مناطق محروم سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از برگزاری 44 مرحله اردوی جهاد دامپزشکی در مناطق کم‌برخوردار این استان در سال جاری خبر داد.

حمیدرضا حسینی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در راستای تحقق منویات رهبری در حمایت از تولید داخلی و محرومیت‌زدایی، اداره کل دامپزشکی استان در 9 ماهه سال جاری با همکاری دستگاه‌های همکار ازجمله سپاه استان، سازمان جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی، دهیاری‌ها، عشایری و بسیج دانشجویی ضمن حضور در مناطق کم برخوردار و کمترتوسعه‌یافته استان، نسبت به خدمت‌رسانی به بهره‌برداران اقدام کرد.

وی گفت: خدمات‌رسانی به دامداران مناطق کم‌برخوردار و کمترتوسعه‌یافته و ارائه خدمات دامپزشکی به‌صورت رایگان هدف اصلی برگزاری اردوهای جهادی دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اضافه کرد: در 9 ماه سال جاری در هشت شهرستان تابعه استان سمنان، 44 اردوی جهاد دامپزشکی در پنج محور نظیر واکسیناسیون رایگان 19 هزار و 554 رأس دام و سم‌پاشی شامل بدن دام 83 هزار و 72 رأس و جایگاه دامی 604 هزار و 20 مترمربع انجام شد.

حسینی بیان کرد: واکسیناسیون رایگان 102 هزار و 726 قطعه طیور بومی روستایی، برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی برای یک هزار و 126 نفر از بهره‌برداران و همچنین معاینه و درمان رایگان پنج هزار و 565 رأس دام در مناطق کمترتوسعه‌یافته استان انجام شد.

وی تصریح کرد: بی‌شک اعتقاد به روحیه جهادی و استفاده از جوانان جهادگر بخش عظیمی از مشکلات روستاییان را برطرف خواهد کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: می‌توان با روحیه تحول‌گرایانه جهادگران، اقدامات ماندگاری را برای این قشر زحمتکش جامعه رقم زد و با توجه به شعار سال بر اساس منویات رهبری در راستای مهار تورم و رشد تولید، دامپزشکی با کار و مدیریت جهادی و مشارکت هر چه گسترده‌تر مردم می‌تواند در جهت تحقق شعار سال و رشد تولید نقش‌آفرینی کند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631615

مهمترین اخبار ایران و جهان: