نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 09:30

آلاینده‌های متحرک نفس فردیس را تنگ کرده است

شهردار فردیس گفت: به منظور ترسیم نقشه راه برای مدیریت و کاهش آلودگی هوای شهر، طرح مطالعاتی سیاهه انتشار آلودگی هوای فردیس در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدرضا احمدی‌نژاد، شهردار فردیس، در نشست هم‌اندیشی برای تهیه طرح مطالعاتی سیاهه انتشار آلودگی هوا که به مناسبت هفته هوای پاک و با حضور رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و مسؤولان ذیربط در شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: اجرای طر‌ح‌های مدیریت و کنترل ترافیک نیازمند نقشه‌راه است. در این راستا طرح مطالعاتی سیاهه انتشار آلودگی هوای فردیس در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: سیاهه انتشار آلودگی هوا کمک می‌کند در آینده بتوانیم با سنجش میزان آلودگی‌ آلاینده‌های ثابت و متحرک، در خصوص اجرای طرح‌های کنترل و کاهش ترافیک از جمله طرح زوج و فرد(LEZ)، ایجاد مسیرهای ارتباطی، تقاطعات غیرهمسطح و غیره برنامه‌ریزی کنیم.

شهردار فردیس سیاهه انتشار را نقشه راهی برای کاهش و کنترل ترافیک دانست و گفت: در شهر فردیس یک مسیر ترانزیتی به نام جاده شهریار وجود دارد. همچنین وجود انبار نفت، انبار غله و شهرک صنعتی سیمین‌دشت میزان تردد خودروهای سنگین و در نهایت میزان آلودگی هوای شهر را افزایش می‌دهد‌.

وی با اشاره به رشد سالانه جمعیتی فردیس به میزان ۳ درصد، برنامه ریزی برای مدیریت ترافیک و جلوگیری از افزایش آلودگی هوا را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر بر اساس آمارها و مطالعات انجام شده، منابع متحرک مهمترین منبع آلودگی هوا در فردیس است. بنابراین نقش سیستم حمل و نقل در کنترل ترافیک و کاهش آلودگی این شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: نقشه راه و طرح مطالعاتی باید عملیاتی باشد و برای یک افق چندساله پیش‌بینی‌شود.‌ در این راستا راه‌اندازی قطار شهری فردیس با جدیت پیگیری می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647815

مهمترین اخبار ایران و جهان: