نیوز سیتی!
15 دی 1402 - 20:43

صنعتی کردن کشور رویکرد اصلی برنامه وزارت صمت است‌

وزیر صنعت، معدن و تجارت استان زنجان توسعه صنعتی را نیاز ضروری کشور دانست و گفت: صنعتی کردن کشور رویکرد اصلی برنامه وزارت صمت است‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت استان زنجان شامگاه امروز در آئین احیای واحد سرجین بافت زنجان، توسعه صنعتی را نیاز ضروری کشور دانست و اظهار کرد: صنعتی کردن کشور رویکرد اصلی برنامه وزارت صمت است‌.
وزیر صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه دانش‌بنیان و صادرات محور بودن از مؤلفه‌های مهم تولید محسوب می‌شود، افزود: دانش بنیان بودن به معنای تکیه بر بهره‌مندی از توانمندی نیروی انسانی است.
وی بر هموارکردن مسیر برای تولیدکنندگان تاکید کرد و افزود: در این راستا پیگیری تاکیدات مقام معظم رهبری موردتوجه قرار دارد.
علی‌آبادی با بیان اینکه وجود نیروی توانمند از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های قابل توجه استان زنجان است، تصریح کرد: با همین عنصر نیروی انسانی می‌توان تحول بزرگی ایجاد کرد.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: صنایع دانش‌بنیان و صادرات محور که ظرفیت‌های ارزآوری بیشتری دارند در اولویت حمایت‌ها قرار دارد
شایان ذکر است، مجموعه تولیدی سرجین بافت با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال راه‌اندازی و برای خرید تجهیزات این واحد نیز ۵۲ میلیون یورو ارز اختصاص یافته که ۳۱ میلیون یورو آن از محل صندوق توسعه ملی و مابقی از منابع سهام‌داران تامین شده است.
این واحد تولیدی در صورت تکمیل فازهای بعدی زمینه اشتغال یک هزار و 500 تا  2 هزار نفر را فراهم ‌می‌کند.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1627859

مهمترین اخبار ایران و جهان: