نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 12:14

فعالیت 8 خانه محیط‌زیست در خرمدره

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه هدف سازمان محیط زیست در تشکیل خانه‌های محیط زیست، نهادینه کردن و فعال شدن شهروندان در حفظ محیط زیست است تا حساسیت نگهداشت منابع خدادای و مواهب طبیعی در میان مردم افزایش یابد، گفت: در حال حاضر 8 خانه محیط زیست در شهرستان خرمدره فعال است.

محمدهادی کاظمی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان خرم‌دره امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ محیط زیست که توجه ویژه به آن وجود دارد آموزش است، اظهار کرد: آموزش، یکی از ارکان اصلی کمک به حفظ محیط زیست به شمار می‌رود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خرم‌دره با تاکید بر اینکه آموزش یکی از اولویت‌های اصلی حفاظت از محیط زیست در خرم‌دره به شمار می‌رود، ادامه داد: با وجود کمبود نیرو، برنامه‌های آموزشی با جدیت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره محیط‌ زیست همه اقدامات و فعالیت‌های آموزشی خود با موضوع فرهنگ‌سازی را در قالب ایجاد خانه‌های محیط زیست در شهرستان اجرا می‌کند، ادامه داد: همه تلاش‌ ما بر اجرای فرهنگ‌سازی در بطن جامعه و اجرای دقیق و صحیح قوانین محیط‌ زیست است.

کاظمی یادآور شد: با توجه به اهمیت محیط زیست سالم در زندگی امروز نقش فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های حاصل از تخریب‌ها بسیار مهم است و می‌تواند در نهادینه ساختن پاک بودن و پاک زیستن نقشی انکارناپذیر ایفا کند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خرم‌دره با یادآوری اینکه محیط زیست سالم بستر توسعه و حیات پایدار است، گفت: هدف سازمان محیط زیست در تشکیل این خانه‌ها، نهادینه کردن و فعال شدن شهروندان در حفظ محیط زیست است تا حساسیت نگهداشت منابع خدادای و مواهب طبیعی در میان مردم افزایش یابد و به جامعه و شهرهای سالمتری دسترسی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای اصلی برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه و فضایی برای گفت‌وگو، بحث، چالش و مطالبه‌گری است، گفت: وجود خانه‌های محیط زیست منجر می‌شود سواد و دانش محیط زیستی مردم افزایش پیدا کند و در نهایت محیط زیست حفظ شود.

 کاظمی با اشاره اینکه همه نهادها و ارگان‌ها باید در مسیر اجرای قوانین محیط زیست همسو عمل کنند، گفت: رسانه‌ها باید پررنگ‌تر از قبل در اجرای برنامه‌های آموزشی محیط‌ زیستی به ایفای نقش بپردازند.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645615

مهمترین اخبار ایران و جهان: