نیوز سیتی!
24 آبان 1402 - 20:44

تولیت آستان قدس رضوی: برای دفاع از دین باید نقشه‌های بدخواهان را بر ملا کرد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای دفاع از حوزه‌های معنوی و دینی که با فطرت انسان سروکار دارند، باید توطئه‌ها و نقشه‌های بدخواهان نسبت به ارزش‌ها را رسوا و بر ملا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام احمد مروی اظهار کرد: امروز دشمنان معنویت و افرادی که به دنبال سکولارسازی جامعه هستند، زیارت را بر نمی‌تابند.

وی ادامه داد: پیاده روی اربعین که مراسمی بی‌نظیر از حیث کیفیت، عظمت و اقبال عمومی در تاریخ بشریت است در رسانه‌های جوامع سکولار کمترین بازتابی پیدا نمی‌کند اما در مقابل برای بزرگ نمایی مراسمی که رنگ و بوی معنوی ندارند گرچه در مقیاس بسیار کوچکتر از اربعین باشند تبلیغاتی زیادی می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر بایکوت رسانه‌ای جریان سکولار و استکباری نتواند واقعه‌ای معنوی را محدود و در وادی فراموشی قرار دهد برای تخریبش تلاش می ‎کنند و اگر این حربه نیز پاسخ نداد، سرانجام برای مصادره به مطلوب آن می‌کوشند به‌طور مثال هنگامی که نمی ‎توانند زیارت را از جامعه دینی بگیرند برای قدسیت زدایی تلاش و آن را به عنوان امری توریستی و گردشگری معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام مروی تصریح کرد: خروجی تحقیقات و همایش‌های حوزه زیارت و معنویات نباید تنها گردآوری کتابی برای کتابخانه‌ها باشد این پژوهش‌ها باید در جامعه امتداد و ظهور یابد به طوری که احساس نیاز به زیارت ارتقا یابد و در سبد زندگی مردم قرار گیرد.

وی افزود: بارگاه مقدس رضوی صرفا مرقد یک انسان شریف و حجت خدا نیست بلکه تمام جهات دیگری که ولی خدا برای تربیت، سعادت و هدایت جامعه برعهده دارد در این حرم شریف جاری و زنده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت:در دوران شیوع کرونا بسیاری از جامعه شناسان دینی با نگارش مقالات و تحلیل‌های جامعه شناسی نسبت به کاهش توجه به امر زیارت پس از همه‌گیری کرونا اظهار نگرانی می‎ کردند اما تجربه‌ نشان داد برخلاف آنچه برخی تصور می ‎کردند اقبال به زیارت پس از کرونا نه تنها کمتر نشد، بلکه بیشتر نیز شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1573515

مهمترین اخبار ایران و جهان: