نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 16:29

برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در کرمانشاه اعلام شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه با اعلام برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در استان، گفت: در این هفته از ۶ پژوهشگر برتر استان که در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند، تجلیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مصطفی مصطفایی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته پژوهش و فناوری ضمن خیرمقدم به خبرنگاران، به تشریح برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری پرداخت.

وی اظهار داشت: امسال به مانند سالیان گذشته، برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در دو بخش داخلی دانشگاه و استانی برگزار می‌شود.

وی شعار امسال هفته پژوهش و فناوری را «پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم» اعلام کرد و افزود: دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه مادر و معین استان کرمانشاه، متولی اصلی برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه در تشریح برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در استان، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این هفته، تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر است که در دو بخش شامل معرفی پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه رازی و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: آیین پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه رازی در مورخ ۱۳ آذرماه در دنشگاه برگزار و طی آن از ۱۰۰ نفر به عنوان پژوهشگر و فناور برتر دانشگاه رازی تجلیل به عمل خواهد آمد.

 وی در رابطه به معرفی و تجلیل از ۱۰۰ نفر پژوهشگر و فناور برتر دانشگاه رازی به سه نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه به عنوان سرآمد کشور، ۶ پژوهشگر در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان(مجتبی شمسی‌پور، مسعود رحیمی، شاپور حیدرخانی، حسین بنکداری، اشکان نبوی و یاسر شهبازی)، ۱۹ نفر به عنوان پژوهشگران پراستناد ۲ درصد جهان، ۳ فناور برتر دانشگاه، ۲ سازمان و دستگاه، ۱۴ دانشجو برتر اشاره‌ای داشت.

مصطفایی با بیان اینکه مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمانشاه نیز برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم از ۹۰ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان در حوزه‌های مختلف تجلیل خواهد شد. این افراد شامل  سه نفر سرآمد علمی کشور، ۴ نفر از برگزیدگان در حوزه‌های تخصصی علوم مختلف، ۳۵ نفر از برگزیدگان دانشگاهی، ۱۲ نفر از مراکز تحقیقاتی، ۱۸ نفر از فناوران برتر شرکت‌های دانش‌بنیان و ۱۵ نفر از دستگاه‌های اجرایی هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال در حوزه‌های مختلف از جمله مدیر، دانش‌آموز، بانو، کشاورز، صنعتگر، کارآفرین و خیر برگزیده فعال در امر پژوهش نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه رازی خبر داد و گفت:  نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری نیز توسط پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی از ۴ تا ۸ دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان واقع در پارک شاهد کرمانشاه برپا خواهد شد.

مصطفایی با اشاره به تدارک برگزاری برنامه‌های جانبی در ایام هفته پژوهش و فناوری در استان گفت: برگزاری تورهای صنعتی ویژه اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای ارتقای ارتباط بین دانشگاه و صنعت از جمله این برنامه‌ها است که به مدت ۲ روز (۱۵ و ۲۰ آذرماه) با بازدید از چها واحد صنعتی برگزاری خواهد شد.

وی دانشگاه رازی را در قالب دانشگاه‌های معتبر کشور معرفی و به جایگاه برتر این دانشگاه در بین دانشگاه‌های جامع کشور در نظام رتبه‌بندی ملی ISC اشاره‌ای داشت وگفت: دانشگاه رازی در بین دانشگاه‌های غرب کشور در رتبه‌بندی تایمز نیز با تلاش اعضای هیأت علمی، یاوران علمی، دانشجویان و مدیریت دانشگاه جایگاه برتری دارند.

مصطفایی با بیان اینکه روند اخذ پروژه‌های تقاضا محور از دستگاه‌ها به لحاظ هزینه و تعداد روبه رشد است، گفت: مبلغ پروژه‌های تقاضا محور سال گذشته دانشگاه با جامعه ۴.۵ میلیارد بوده که امسال به بیش از ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584115

مهمترین اخبار ایران و جهان: