نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 15:40

معلمان و دانش‌آموزان با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان دشمنان را مایوس می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خطاب به همه معلمان، دانش‌آموزان و اولیا، گفت: فردا با حضورمان در خیابان‌ها دشمن را مایوس و با قدرت بالا در راهپیمایی شرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین کمالی در سخنرانی پیس از خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، با گرامیداشت ۱۳ آبان، به‌عنوان روز مهم و روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: امیدواریم فردا حضور پرشور همه معلمان، مربیان و دانش‌آموزان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد، افزود: جوانان شجاع و مومن به موقع تشخیص دادند که باید مرکز فتنه در کشور لانه جاسوسی است و این حرکت را انقلاب را بیمه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: امام از ۱۳ ابان به عنوان انقلاب دوم یاد کرد به این معنا که مکمل انقلاب در سال ۵۸ بوده است.

کمالی اضافه کرد: نیروی جوان سرمایه اجتماعی کشور است که درصورت اتکا به سمت تعالی و پیشرفت حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دو حادثه ۱۳ آبان سال ۵۷ و ۱۳ آبان سال ۵۸ به واسطه حضور باشکوه جوانان و نوجوانان بوده است، گفت:  قدرت جوان در هر کشوری هدایت شود اتفاقات بزرگیرا برای کشور رقم می‌زند.

*جوانان ما با خون پاک خود مردم را بیدارتر کردند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: اینکه ما در کشور آمریکا بایستیم درحالی برخی مزدوران اعتقاد دارند راه موفقیت سازش به آمریکا است درحالی‌که ارتباط با آمریکا چیزی جز جنگ و ویرانی و نابودی است؛ چراکه از ارزش‌های انسانی و اسلامی فاصله گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هشدار داد: امروز امریکا نه تنها امروز این همه ظلم در فلسطین را محکوم نمی‌کند بلکه تایید و حمایت می‌کند و این نتیجه ارتباط با آمریکا است.

کمالی بیان کرد: اینکه ما دشمنی خود را با آمریکا اعلام می‌کنیم بخاطر اینکه امنیت ما تامین شده و پیشرفت ما حاصل می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه این خیال خامی است اگر با آمریکا ارتباط داشته باشیم مشکلات حل می‌شود، خاطرنشان کرد: درحالی‌که هر نظامی مشکل دارد و نظام پوشالی آمریکا هم از این مشکلات مستثنی نیست و باید مشکلات کشور را براساس ظرفیت و توان داخلی رفع کنیم و دانش‌آموزان و دانشجویان امروز مدیران آینده هستند که باید به سمتی سوق یابند که مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت سنگ بنای کشور ساخته می‌شود که تکلیف مسوولان معلمان و مربیان را سنگین‌تر می‌کند.

کمالی با اشاره به وجود ۳هزار و ۹۰۰ مدرسه در استان مازندران، گفت: ۳۷هزار معلم و مربی برای ۵۳۶هزار دانش‌آموز درحال خدمت هستند که باتوجه به این تعداد آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این بار سنگین را به مقصد برساند و ضرورت دارد همه دستگاه‌ها به آموزش و پرورش توجه کنند.

وی بیان کرد: با توجه دولت سیزدهم جایگاه معلمان و آموزش و پرورش دیده می‌شود که خط آغاز قدرتمند شدن کشور خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خطاب به همه معلمان، دانش‌آموزان و اولیا، گفت: فردا با حضورمان در خیابان‌ها دشمن را مایوس کنیم و با قدرت بالا در راهپیمایی شرکت کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559815

مهمترین اخبار ایران و جهان: