نیوز سیتی!
27 مهر 1402 - 03:22

هفته ششم لیگ برتر| استقلال - هوادار در انتظار جشنواره گل های آبی برای هواداران

در ادامه هفته ششم لیگ برتر فوتبال دو مسابقه روز جمعه برگزار می شود، استقلال میزبان تیم هوادار است و فولاد و استقلال خوزستان در دربی جنوب به مصاف هم می روند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فردا دو مسابقه دیگر از هفته ششم لیگ برتر برگزار می شود.

نگاهی به این دو مسابقه می اندازیم؛

استقلال - هوادار؛ جشنواره گل آبی  برای هواداران؟

این مسابقه را می توان یک بازی خانوادگی دانست! اصل و اساس تیم هوادار را همیشه استقلالی ها تشکیل می دهند. این تیم تاکنون در لیگ برتر مقابل استقلال حتی یک امتیاز هم نگرفته و همیشه تیمی بازنده بوده بنابراین نمی توان گفت استقلال بازی سختی پیش رو خواهد داشت. بخصوص اینکه مسابقه با حضور تماشاگران برگزار می شود و آبی پوشان در واقع انگیزه مضاعفی مقابل هواداران خود خواهند داشت. شکست  6 بر یک تیم هوادار مقابل استقلال، سنگین ترین باخت تیم هوادار بود! باختی که باعث شد خیلی ها از ساکت الهامی سرمربی وقت هوادار ایراد بگیرند اما واقعیت این بود که در آن دیدار استقلال فوق العاده خوب بازی کرد. بنابراین اگر استقلال فردا بازهم همان تیم همیشگی باشد برد دور از دسترس نخواهد بود. اگرچه استقلال بعد از مدت ها به میدان می رود و ممکن است از هماهنگی ایده آل دور باشد.

تقابل محمود فکری سرمربی اسبق استقلال و جواد نکونام یکی از بارزترین اتفاقات این دیدار است این دو اگرچه باهم آشتی کردند اما هنوز رسانه ها و خبرنگاران اتفاقات آن مسابقه جنجالی فولاد و استقلال در اهواز را به خاطر دارند. مسابقه ای که نکونام سرمربی فولاد بود و استقلال را شکست داد! استقلال فقط یک گل خورده و یکی از قدرتمند ترین خطوط دفاعی این فصل را دارد و تیم هوادار هم فقط  با 3 گل زده از ضعیف ترین خطوط حمله لیگ را به نام خود کرده است! بنابراین با توجه به شرایطی دو تیم باید گفت اگر هوادار بتواند یک امتیاز از استقلال بگیرد برایش برد محسوب خواهد شد که بعید است استقلال در ورزشگاه خانگی و با حضور هوادارانش امتیاز از دست بدهد. 

فولاد - استقلال خوزستان؛ دربی جنوب

دربی جمعه خوزستان یکی از حساس ترین مسابقات هفته است. فولاد بعد از 4 باخت متوالی و اخراج سرمربی خود توانست با  ایناسیو سرمربی اسپانیایی اش به پیروزی برسد تا با 3 امتیاز به رده چهاردهم جدول لیگ صعود کند اما استقلال خوزستان با 5 شکست متوالی در قعر جدول قرار گرفته است. سیروس پورموسوی بعد از باخت آخر از سمتش استعفا کرد اما مدیران باشگاه بازهم از او حمایت کردند تا پورموسوی همچنان سرمربی بماند. استقلال خوزستان اصلا دوست ندارد ششمین شکست متوالی فصل خود را متحمل شود و فولاد هم به دنبال رسیدن به جایگاه واقعی اش در لیگ برتر ایران است.

هر دو باشگاه سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارند اما اکنون در قعر جدول ایستاده اند که اصلا شایسته فوتبال خوزستان نیست. 

برنامه مسابقات هفته ششم لیگ برتر:

پنجشنبه 27 مهر

پیکان تهران – پرسپولیس - ساعت 16:50 – ورزشگاه  سردار ازادگان قزوین

صنعت نفت آبادان – ملوان بندرانزلی  - ساعت 19 – ورزشگاه تختی آبادان

گل‌گهر سیرجان –  فولادمبارکه سپاهان اصفهان  - ساعت 20:45 – ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان

جمعه 28 مهر

استقلال – هوادارتهران- ساعت 18– ورزشگاه آزادی تهران

فولاد خوزستان – استقلال خوزستان- ساعت19– ورزشگاه  شهدای فولاد     اهواز

شنبه 29 مهر

ذوب‌آهن اصفهان – مس رفسنجان- ساعت 18 – ورزشگاه فولادشهر      فولادشهر

تراکتورتبریز – شمس آذر قزوین- ساعت 18:15 – ورزشگاه یادگار امام       تبریز

جمعه 8 دی

گل گهرسیرجان - سپاهان اصفهان - ساعت 15- ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543115

مهمترین اخبار ایران و جهان: