نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 19:30

واکنش‌ها به کاهش انتظار متروسواران تهرانی

«بعد از ۷ سال انتظار، قطارهای مترو تهران 2 برابر می‌شود و اولین سری قرارداد ۷۹۱ واگن‌ مترو سال آینده به پایتخت می‌رسد»، این خبری است که در رسانه‌ها منتشرشد و کاربران توییتر به آن واکنش نشان دادند.

فارس‌پلاس؛ واکنش کاربران - از اخبار خوبی که در روزهای اخیر در حوزه شهری منتشر شده، این بود که علیرضا شهردار تهران اعلام کرد: براساس قانون قرار بود ۱۰۵۰ دستگاه از ۲۰۰۰ دستگاه واگنی که در برنامه ششم توسعه مصوب شده، سهم تهران شود،  خدا را شاکر هستیم که امروز موفق شدیم قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران را که از هفت سال پیش معطل مانده بود، عملیاتی کنیم.

وی همچنین تصریح کرده که توفیقات بسیار زیاد دیگری نیز حاصل شد؛ از جمله اینکه با ۲۵درصد افزایش این قرارداد تعداد واگن‌ها به ۷۹۱ دستگاه رسید. در مرحله دوم نیز برای ۲۵۹ واگن دیگر با طرف چینی تفاهم کلی صورت پذیرفت. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که قدرالسهم تهران -آنچه که در برنامه ششم مقرر شده بود یعنی ۱۰۵۰ دستگاه- تکمیل شود.

شهردار پایتخت درباره مدت زمان این قرارداد، یادآور شده «راه برای تأمین این تعداد واگن برای شهر تهران تا پنج سال آینده فراهم شد. تهیه و تأمین ۱۱۳ دستگاه واگن نیز با مجموعه‌های داخلی قرارداد شده که امیدواریم با اضافه شدن این تعداد، میزان واگن‌های جدید شهر تهران به ۱۱۶۳ دستگاه برسد. یعنی ظرفیت فعلی ناوگان متروی تهران دو برابر می‌شود.»

از آنجا که مترو از جمله موضوعات شهری است که شهروندان هر روز با آن مرتبط هستند، این خبر در فضای مجازی واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت.

کاربری با عنوان نسرین خرسندی خود را اینگونه بیان می‌کند «گویا این روزها نشدن برای دولت وجود نداره»

 

کاربر دیگری هم این موفقیت‌ها را نتیجه همدلی دولت و شهردار می‌داند.

 

 

 

 

 

 

از آنجا که این اتفاق درست در زمان تحریم کشورمان افتاد، شگفتی گروهی از کاربران مجازی را برانگیخت.

به ویژه که تعداد بسیاری اذعان می‌کنند که این اتفاق باید 10 سال پیش می‌افتاد اما کم‌کاری‌های دولت و شهردارهای پیشین باعث شد تا این امر به این دوره موکول شود.

کاربری با عنوا سلدا عنوان می‌کند: یادتونه می‌گفتند تحریمه و نمی‌تونیم کاری کنیم حالا دولت با همون تحریم‌ها قرارداد خرید واگن‌ها رو بسته.

 

فاطمه هم عقیده دارد که این فقط یکی از اسناد خیانت و ترک فعل دولت و شهردار قبل است.

 

 

 

 

کاربر دیگری هم نوشته که عده‌ای هم مرتب می‌گفتند نتیجه همسو شدن دولت و شهردار چیه ان هم یکی از نتایج اون.

کاربری با عنوان سجاد هم عقیده دارد که این کاری است که باید 10 سال پیش انجام می‌شد.

 

و در پایان هم کاربرانی از اینکه این اتفاقات در کلان‌شهرها افتاده و در شهرهای دیگر شاهد چنین رویدادهایی نیستیم اظهار گله‌مندی کردند.

پایان پیام/ت

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548059

مهمترین اخبار ایران و جهان: