نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 14:55

تولید ۲ میلیون جوجه بوقلمون در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تولید بیش از ۲ میلیون قطعه جوجه بوقلمون گوشتی یک‌روزه در گیلان گفت: از این میزان تولید ۸۸ هزار و ۶۹۲ قطعه بوقلمون گوشتی در بین شهرستان‌های گیلان و سایر استان‌ها صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ظهر امروز در حاشیه بازدید از یک واحد تولید بوقلمون در رشت و در جمع خبرنگاران  با اشاره به تولید بیش از ۲ میلیون قطعه جوجه بوقلمون گوشتی یک‌روزه در گیلان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و۵۷ هزار قطعه جوجه بوقلمون گوشتی یک‌روزه در این استان تولید شد که از این میزان ۸۸ هزار و ۶۹۲ قطعه بوقلمون گوشتی در بین شهرستان‌های گیلان و مابقی به استان‌های دیگر نظیر  یزد، اصفهان، شیراز، قزوین، تهران و زنجان صادر می‌شود.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از فعالیت ۱۹ واحد تولید گوشت بوقلمون در این استان خبر داد و افزود: نرخ مصوب گوشت بوقلمون در بازار‌های گیلان کیلویی ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است. 

وی با بیان اینکه تولید گوشت بوقلمون در گیلان دارای ظرفیت بسیار خوبی است، اظهار کرد: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خوبی در حوزه تولید بوقلمون‌های گوشتی در این استان فعالیت می‌کنند که هرکدام دارای ظرفیت خوبی هستند. 

محمدی یکی از مشکلات تولید کنندگان بوقلمون را کشتار آنان در استان‌های زنجان و تهران دانست و بیان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا بوقلمون‌های تولیدی گیلان در همین استان کشتار شوند و سپس به استان‌های دیگر صادر شود. 

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587459

مهمترین اخبار ایران و جهان: