نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 10:05

مستند شهید ایلامی حاج صارم طهماسبی ساخته می‌شود

رئیس حوزه هنری ایلام گفت: مستند حاج صارم طهماسبی شهید شاخص استان ایلام در حوزه هنری تهیه می‌شود.

سعید خیراللهی رئیس حوزه هنری استان ایلام، صبح دوشنبه ۲۷ آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج صارم طهماسبی، گفت: شب خاطره دفاع مقدس به مناسبت شهادت حاج صارم طهماسبی در دیدار بنیاد شهید شهرستان  آبدانان و رئیس سازمان تبلیغات با خانواده این شهید برگزار شد.

وی افزود: تمام زندگی حاج صارم از کودکی و دوران پیروزی انقلاب، از دوران اسارت و آزادگی تا زمان شهادت، پر از لحظات نابی است که روایتگر گوشه‌ای از رنج و جهاد مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس خصوصاً مردم غیور آبدانان است.

خیراللهی ضمن تأکید بر سیاست‌های جدید حوزه هنری در توجه به زیست بوم استان، افزود: یکی از ارکان مهم زیست بوم فرهنگی استان ایلام، دوران دفاع مقدس و رشادت‌های مردم استان در جبهه میانی و مرزداری در ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است که تولید محتوا در حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال مدنظر حوزه هنری قرار دارد.

رئیس حوزه هنری استان ایلام به زندگی پر از حماسه و معنویت حاج صارم طهماسبی اشاره کرد و ادامه داد: تلاش داریم با کمک بسیج هنرمند استان ایلام یک مستند فیلم کوتاه و یک کتاب متفاوت از خاطرات این شهید شاخص استان ایلام تولید و منتشر کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شهید طهماسبی در دوران دفاع مقدس مجروح شد و پس از چندین سال تحمل درد و رنج های ناشی از جنگ شانزدهم آبان ۹۴ به درجه رفیع شهادت رسید.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607815

مهمترین اخبار ایران و جهان: