نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 12:20

کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر کردستان

فرمانده انتظامی کردستان گفت: امسال تا کنون یک هزار و 14 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار علی آزادی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و 14 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که 50 درصد آن تریاک و مابقی انواع مواد مخدر بوده است.

به گفته وی، در بازه زمانی یاد شده در مجموع 2 هزار و 820 نفر دستگیر شده‌اند که یک هزار و 454 نفر معتاد متجاهر بوده و تحویل مراکز ترک اعتیاد شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امسال جمع‌آوری معتادین متجاهر در سطح استان 34 درصد افزایش داشته که حاصل تلاش همه عزیزانی است که در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کنند.

رئیس پلیس مواد مخدر کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: تامین امنیت مردم در حوزه های مختلف مهمترین رسالت نیروی انتظامی در سطح کشور و استان است و در این راستا تمام توان خود را بکار گرفته ایم.
سیروس یاوری تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر در همین راستا و با هدف مقابله هدفمند با موضوع مقابله با اعتیاد اقدام به اجرای عملیات‌های مختلف کرده است.

وی گفت: با اجرای عملیات پاکسازی اطراف مراکز آموزشی 2 اکیپ سیار توزیع مواد مخدر در اطراف مدارس شناسایی و دستگیر شدند و بیش از 200 عدد قرص متادون، 80 گرم تریاک و 67 گرم شیره تریاک از این افراد کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: طی سالجاری بیش از یک هزار و 449 فقره صفحات فضای مجازی را در رابطه با توزیع مواد مخدر بررسی کردیم که منجر به کشف و ضبط 7 کیلو مواد گل و قارچ توهم‌زا شدیم.

وی در ادامه به منازل پلاک قرمز و بررسی های انجام گرفته در این خصوص هم گریزی زد و گفت: این منازل در دو شهرستان قروه و بیجار با هماهنگی با دستگاه قضا تخریب و اجرای این مهم در شهر سنندج هم در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604659

مهمترین اخبار ایران و جهان: