نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 01:46

۱۱۰۰ خانواده عشایر در « آبدانان » از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند

رئیس اداره امور عشایری شهرستان آبدانان گفت: در سال جاری تعداد ۱۱۰۰ خانوار از عشایر کوچ‌رو شهرستان آبدانان از آب شرب سالم به طور رایگان برخوردار می‌شوند.

ید قدرت نوروزی رئیس اداره امور عشایری شهرستان آبدانان، بامداد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی و زیرساختی عشایر تامین آب شرب سالم است، گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد  ۱۱۰۰ خانوار از عشایر کوچ رو شهرستان آبدانان از آب شرب سالم به طور رایگان برخوردار می شوند.

وی افزود: ارزش ریالی تهیه و تامین آب شرب مورد بحث به ازای هر ماه ۶۶۰ میلیون تومان و با توجه به آبرسانی در تمامی ایام سال هزینه تهیه و توزیع در طول سال ۱۴۰۲ مبلغ ۷۹۲۰ میلیون تومان بوده است.

نوروزی ادامه داد: برای عملیاتی نمودن این پروژه آبرسانی از ظرفیت بخش دولتی به تعداد ۳ کامیون ( ۵۵ درصد) و ظرفیت بخش خصوصی به تعداد ۱۰ دستگاه تراکتور ویژه حمل آب و یک دستگاه کامیون ( ۴۵ درصد ) استفاده می‌شود.

رئیس اداره امور عشایری آبدانان گفت: به موجب خشک‌سالی ها در سال های اخیر و خشکی چشمه‌های طبیعی و کم شدن آب های سطحی رودخانه ها، نیاز عشایر به تامین آب شرب را، دو چندان نموده است لذا پرداختن به این امر یکی از  نیازهای اصلی و اساسی عشایر در راستای رفع موانع تولید به شمار می آید. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ایجاد زیرساخت‌های لازم در مناطق عشایری باعث می‌شود که علاوه بر کمک به زندگی عشایری به رونق تولیدات دامی نیز کمک شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551715

مهمترین اخبار ایران و جهان: