نیوز سیتی!
18 آبان 1402 - 12:31

حوزه صنعت و معدن خراسان‌شمالی نیاز به ساماندهی دارد

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: حوزه صنعت و معدن در استان نیاز به ساماندهی دارد و باید متولیان امر این حوزه را بیشتر و بهتر حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمال، در نشست بررسی مسائل و مشکلات معیشتی و اقتصادی با اشاره به ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در خراسان‌شمالی، اظهار کرد: حوزه صنعت و معدن در استان ما به رغم گسترده و یک بستر فرصت آفرین، نیاز به ساماندهی دارد و باید متولیان امر این حوزه را بیشتر و بهتر حمایت کنند.

وی گفت: وقتی یک مسؤول در استان خراسان شمالی قبول مسؤولیت می کند طبعا باید با کارکردها، وظایف و تعهدات الزام آوری که با آن روبروست آشنایی داشته باشد و بتواند بر مشکلات غلبه کند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی افزود: به همین اعتبار باور داریم مسائلی از قبیل کمبود نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات نمی‌تواند انفعال و یا کم کاری و یا تساهل و تسامح را توجیه کند.

براتی زاده تصریح کرد: مبانی شکل گیری برخی مشکلات در استان نیاز به تأمل همه جانبه و هم فکری و هم اندیشی دارد و  با تدبیر و درایت و تشکیل اتاق فکر می شود در مسیر پیشبرد اهداف پیش بینی شده حرکت کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی بیان داشت: روند فعلی نظارت ها در استان، به ویژه در حوزه بازار و کالاهای اساسی رضایت بخش نیست.

وی گفت: وقتی متصدی یک صنف سایه نظارت ها را از نزدیک و بطور دقیق و محسوس بیبیند و احساس کند جایی برای تخلف و تخطی از قانون باقی نمی ماند و این می تواند پیشگیرانه باشد و  بازدارندگی ایجاد کند.

براتی زاده افزود: به عنوان نمونه در حوزه نظارت بر عملکرد متصدیان نانوایی ها باید سامانه ای پیش بینی و اجرایی شود که به صورت برخط، عملکرد این صنف را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد تا مجرایی برای تخلف وجود نداشته باشد.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566259

مهمترین اخبار ایران و جهان: