نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 13:02

تایید صلاحیت ۲۷ داوطلب نمایندگی مجلس در اسفراین، بام و صفی آباد

فرماندار اسفراین گفت: صلاحیت ۲۷ نفر از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان اسفراین، بام و صفی آباد تایید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، صبح امروز مسلم نوری، فرماندار شهرستان اسفراین در جلسه شورای اداری این شهرستان با تاکید بر لزوم شفافیت‌سازی و ارائه پاسخ‌های منطقی مسئولین به مطالبات مردمی اظهار کرد: مسئولین باید به مردم پاسخگو باشند، باید در بین مردم حضور پیدا کنند و عملکرد دولت و نظام را به مردم ارائه دهند.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به قانون‌مداری و رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات گفت: وظیفه ما در این راستا حفظ و صیانت از حقوق و آراء مردم است.

فرماندار اسفراین افزود: از ۳۲ نفر ثبت نام شده، یک نفر انصراف داد، ۲۷ نفر تایید و ۳ نفر عدم احراز و یک نفر نیز عدم تایید صلاحیت شده‌اند.

رئیس شورای اداری شهرستان همچنین بر فعال کردن شورای امر با معروف در ادارات تاکید کرد.

اسپیدکار، بازرس کل و بازرس قضایی خراسان‌شمالی نیز در این جلسه ضمن تشریح فرآیند تنظیم گزارش‌های بازرسی از ادارات و ارسال آن به مراجع قضایی تاکید کرد: عملکرد دستگاه از حیث حُسن اجرای صحیح قوانین و امور مربوطه و مأموریت و وظایف دستگاه‌ها به سه شیوه بازرسی برنامه‌ای، موردی و فوق‌العاده بررسی می‌شود.

وی همچنین بازرسی سرزده از ادارات را از جمله وظایف اداره کل بازرسی استان عنوان کرد و افزود: این امر در راستای بهبود عملکرد ادارات و پیگیری مسائل و مشکلات و به منظور پیگیری برای حسن اجرای امور صورت می‌گیرد.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570359

مهمترین اخبار ایران و جهان: