نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 12:18

آب نصف جهان را فرا گرفت

با گشایش سد زاینده‌رود از ۲۰ آبان ماه، آب نصف جهان را فرا گرفت و شادی و شور و نشاط را در مردم اصفهان رقم زد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آب زاینده رود که به مدت ۲۰روز برای کشت پاییزه غرب و شرق اصفهان بازگشایی شده مردم نصف جهان را همراه و هم قدم با خود سرزنده و خوشحال و شاد کرده است.

امروز نشاط و روح تازه‌ای که به شهر دمیده  شده است را می‌توان با تمام وجود حس کرد زیرا صدای پای آب در نصف جهان طنین انداز شده و خوشحالی را در چهره همه مردم پدیدار کرده است.

با جریان دوباره آب در زاینده‌رود، حاشیه این رودخانه رونقی دوباره یافته و مردم با حضور در کنار پل‌های تاریخی مارنان، سی و سه پل و خواجو با دوست روان و جاری دیرینه خود تجدید خاطره می‌کنند.

 علیرضا الماسوندی، رئیس حوضه آبریز زاینده‌رود با بیان اینکه سد زاینده‌رود ۲۰ آبان به‌مدت ۲۰روز برای کشت پاییزه غرب و شرق اصفهان بازگشایی ‌شده است، می‌گوید  حدود ۱۰۰میلیون مترمکعب آب برای کشت پاییزه کشاورزان اصفهان درنظر گرفته شده است.

وی البته وعده‌ای هم درباره احیای زاینده‌رود می‌دهد و تأکید می‌کند که این رودخانه ۴ تا ۵ سال آینده احیا می‌شود و جریان دائمی آب در آن را شاهد خواهیم بود.

موج شادی و نشاط مردم همزمان با جاری بودن آب در زاینده‌رود مسؤولیت مدیران شهری را دوچندان می‌کند و می‌طلبد که برای احیای دائمی زاینده رود بیش از گذشته تلاش کنند تا زاینده رود در اصفهان همچون گذشته بطور دائمی جریان داشته باشد و شهر را سرزنده نگه دارد.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570259

مهمترین اخبار ایران و جهان: