نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 14:52

آغاز عملیات اجرایی لوله‌گذاری خط انتقال گاز دشتک - نهبندان

عملیات اجرایی لوله گذاری خط انتقال گاز دشتک - نهبندان امروز با حضور استاندار خراسان‌جنوبی و جمعی از مسوولان استانی و محلی آغاز شد.

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ عملیات اجرایی خط انتقال دشتک - زابل - نهبندان ابتدای تیرماه امسال با حضور معاون زیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران وحضور ویدئو کنفرانسی جواد اوجی، وزیرنفت در خراسان جنوبی آغاز شد.

عملیات گازرسانی از دوراهی دشتک زابل به نهبندان خراسان جنوبی به طول بیش از ۳۰۰ کیلومتر با قطر لوله ۳۶ اینچ و با اعتبار بیش از هشت هزار میلیارد تومان ابتدای تیر امسال آغاز شد.

 این طرح زیرساختی مهم با هدف افزایش پایداری شبکه گازرسانی در شرق و شمال شرق کشور اجرا می‌شود و طبق برنامه‌ریزی دهه فجر امسال فاز اول آن به طول ۱۷۸ کیلومتر افتتاح و فاز دوم با اجرای ۱۲۶ کیلومتر در ادامه موجب اتصال این خط به شهرستان سربیشه خواهد شد.

 این خط انتقال سبب تکمیل رینگ شبکه گاز در شرق کشور می‌شود  با اجرای این طرح حدود ۱۱ میلیون متر مکعب بر ساعت به ظرفیت انتقال گاز منطقه افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان امروز نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استانی و محلی عملیات اجرایی لوله گذاری خط انتقال گاز دشتک - نهبندان آغاز شد.

 
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569315

مهمترین اخبار ایران و جهان: