نیوز سیتی!
20 آبان 1402 - 21:40

تظاهرات ده‌ها هزار نفر در آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی و بایدن

رسانه‌ها غروب شنبه از تظاهرات ده‌‌ها هزار نفر در پایتخت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا و حمایت از فلسطین خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ده‌ها هزار نفر روز شنبه در مرکز شهر «کیپ تاون» پایتخت آفریقای جنوبی در حمایت از فلسطین  و آتش‌بس در غزه به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش منابع خبری، این یکی از بزرگترین تظاهرات در شهر در چند سال اخیر بود. این تظاهرات توسط چند سازمان و احزاب سیاسی سازماندهی شد.

راهپیمایان در خیابان‌های کیپ تاون با پرچم‌ها و پوسترهای فلسطین تظاهرات کردند و در حمایت از فلسطین شعار دادند. در این تظاهرات شعارهایی علیه «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده، از جمله «امروز چند کودک را کشتید؟» سر داده شد. گروهی از معترضان نیز حمایت از حماس شعار دادند.

 

گروهی از فعالان مدنی همچنین پوسترهایی از کودکان فلسطینی که تاکنون در درگیری ها کشته شده بودند نصب کردند.

 

دولت آفریقای جنوبی هفته گذشته نیز مخالفت با بمباران غزه را تکرار  و اعلام کرد، رژیم صهیونیستی و آمریکا قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت را تضعیف می‌کنند.

یک مقام ارشد این دولت گفت:«اسرائیل ثبات سیستم جهانی را با رفتار خود علیه فلسطینیان تهدید می‌کند. حمایت آمریکا از اسرائیل آن را قادر می‌کند سیستم جهانی چندجانبه‌گرایی و حکمرانی خوب را تهدید کند و نظم جهانی صلح‌آمیز را در معرض تهدید قرار دهد».

یک مقام وزارت خارجه آفریقای جنوبی نیز در روزهای گذشته گفت، دولت این کشور سفیر رژیم صهیونیستی را با هدف توبیخ رسمی به سبب طرح اظهارات توهین‌آمیز احضار کرده است.

اخیرا رسانه‌های آفریقای جنوبی گزارش دادند، یکی از وزرای کابینه «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور این کشور گفت، وی به وزارت روابط و همکاری‌های بین‌المللی در دولتش دستور داده علیه سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور اقدام کند و درعین حال دیپلمات‌های آفریقای جنوبی از تل‌آویو برای رایزنی فراخوانده شوند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1568659

مهمترین اخبار ایران و جهان: