نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 17:58

آغاز برداشت گوجه فرنگی از مزارع استان بوشهر

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر از آغاز برداشت گوجه پاییزه در مزارع استان خبر داد.

کبری توکلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برداشت پاییزه و خارج از فصل گوجه فرنگی از مزارع استان بوشهر در منطقه تنگ ارم و بوشکان آغاز شده و پیش بینی می‌شود از سطح یک هزار هکتار گوجه‌فرنگی پاییزه بیش از ۵۲ هزارتن محصول تولید و روانه بازار گردد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کل سطح گوجه فرنگی استان قریب به ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار می‌باشد که با توجه به اجرای الگوی کشت در کل استان و پیگیری‌ها و برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی و برگزاری کارگروه های مرتبط با همکاری فرمانداران و بخش داران محترم در تک تک شهرستانهای مدنظر، سطح زیر کشت از ۱۱ هزار ‌و ۴۰۰ هکتار  سال گذشته، یک هزار و ۲۰۰ هکتار کاهش یافته و به ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار تقلیل یافته است که پیش بینی می‌شود بیش از ۵۶۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی برداشت شود.

توکلی افزود: گوجه‌فرنگی فضای باز استان بوشهر به صورت تولید خارج از فصل بوده و پیش بینی می شود در کشت پاییزه باسطح هزار هکتار ۵۲ هزار تن گوجه فرنگی، کشت زمستانه از سطح ۹ هزار هکتار مقدار ۴۹۵ هزار تن و از ۲۰۰ هکتار بهاره بالغ بر ۱۰ هزارتن در مجموع قریب ۵۶۰ هزارتن برداشت خواهد شد.

توکلی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در استان شامل برنتا،کارون، متین، بریویو، باسیمو‌، بدرو، افرا و... می‌باشد که صد درصد مزارع از طریق کشت نشایی انجام شده و همچنین آبیاری همه مزارع در استان توسط روش‌های نوین آبیاری (آبیاری تیپ) صورت می پذیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: پیش بینی می‌شود از مجموع ۵۶۰ هزارتن محصول تولیدی، مقدار ۲۶۰ هزارتن به صورت تازه خوری، ۱۲۰ هزارتن برای مصارف صنایع تبدیلی فرآوری و تولید رب گوجه فرنگی و فرآورده‌های جانبی مورد استفاده قرار گیرد و انتظار می‌رود بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول تولیدی هم به کشورهای همسایه و مقاصد داخلی و خارجی دیگر در راستای ارز آوری صادر شد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569615

مهمترین اخبار ایران و جهان: