نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 21:14

بیکاری بیش از ۶ هزار نفر از جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: اشتغال مهمترین دغدغه جامعه ایثارگری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رضا پارسیان‌نژاد در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری جامعه ایثارگری گفت: عمده نیازهای جامعه ایثارگری در حوزه‌های درمانی، اشتغال و مسکن خلاصه می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به درخواست ایجاد اشتغال جامعه ایثارگری افزود: جمعیت بیکار جامعه ایثارگر ۶ هزار و ۲۸ نفر است که آمار نگران کننده‌ای است.

وی بیان کرد: عمده انتظار جامعه ایثارگری اشتغال در حوزه اداری است و طبق قانون حداقل ۳۰ درصد بکارگیری نیروها باید از طریق آزمون جذب شوند.

این مسوول عنوان کرد: به غیر از استخدام در ادارات ظرفیت دیگری در بخش خصوصی وجود دارد که می‌تواند پاسخ‌گوی جامعه ایثارگری باشد.

وی بیان کرد: مشکلات کارخانه آرد و نشاسته وابسته به بنیاد شهید از طریق طرح در ستاد تسهیل قابل رفع است و بخشی از نیاز جامعه ایثارگری از طریق این کارخانه پوشش داده می‌شود‌.

پارسیان نژاد با اشاره به اینکه اعتبارات جزء ۳ تبصره ۱۸ سهم بنیاد شهید ۱۰۳ میلیارد تومان است، گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی به جامعه ایثارگری نهایت همکاری را داشته باشند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۸۴۵ نفر از جامعه ایثارگری متقاضی دریافت تسهیلات بودند که ۵۰۷ نفر تسهیلات دریافت کردند.

این مسوول خاطرنشان کرد: سال جاری تنها ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از جامعه ایثارگری بویراحمد متقاضی دریافت وام ۲۳ درصدی است که از بانک‌ها درخواست می‌کنیم نهایت همکاری را با متقاضیان داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611159

مهمترین اخبار ایران و جهان: