نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 18:58

تعامل شیلات و سازمان منطقه آزاد قشم در راستای رونق تولید و اقتصاد

مدیرکل شیلات هرمزگان و مدیر کل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان شیلات ایران با معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با حضور معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان، رئیس اداره روابط عمومی، هماهنگی و امورشهرستانهای شیلات استان و رئیس شیلات شهرستان قشم دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود بارانی مدیر کل شیلات هرمزگان، امروز در دیدار معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت فعالیت های شیلاتی در هرمزگان به ویژه شهرستان قشم اظهار کرد: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد درخشش دستاوردها و فعالیت های شیلاتی در شهرستان قشم با اقدامات تاثیرگذار دولت مردمی هستیم. 

وی افزود: شهرستان قشم یکی ازمناطق مهم شیلاتی کشور محسوب می شود و امروزه فعالیت های شیلاتی شهرستان قشم منجر شده است جزیره قشم  رتبه نخست تولیدات شیلاتی در هرمزگان را به دست آورد‌ که با حمایت و تعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان شاهد تداوم این توسعه خواهیم بود.

   بارانی، آبزی پروری، صید و صیادی، خدمات بنادر صیادی، حفاظت منابع آبزیان، آموزش و ترویج شیلاتی، صنایع شیلاتی، تکثیر میگو، پرورش میگو، تکثیر ماهی، پرورش ماهی در قفس، تکثیر ماهیان زینتی، تکثیر جلبک، پرورش جلبک، تکثیر و پرورش کروکودیل و ... از اهم فعالیت های شیلاتی در شهرستان قشم خواند.

   مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شهرستان قشم سالانه حدود 98 هزار تن صید سالانه دارد اعلام کرد: این شهرستان همچنین  رتبه اول صید ساردین ماهیان در کشور را دارد.

  در ادامه مدیر کل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان شیلات ایران با اشاره به اهمیت اجرای مصوبات ریاست جمهور به ویژه احداث سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان گفت: خوشبختانه شهرستان قشم یکی از مناطق مهم در نظر گرفته شده برای احداث این مرکز است.

  ناصر کرمی راد تنوع زیستی بالا و موقعیت خاص جزیره قشم در فعالیت های شیلاتی یک نقطه قوت برای این شهرستان خواند و گفت: امید داریم بتوانیم با بهره برداری از مرکز بازسازی ذخایر آبزیان وتوسعه اراضی در نظز گرفته شده  در  شهرستان قشم گامی مهم در بازسازی و حفظ ذخایر آبزیان برداریم. 

همچنین در ادامه معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از سیاست گذاری و هدف گذاری پرورش میگو در جزیره قشم براساس سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد دریا محور خبر داد و افزود: امید داریم بتوانیم در تعامل با شیلات و با استفاده از دانش روز شاهد رشد در تولیدات شیلاتی به ویژه در حوزه آبزی پروری شهرستان قشم باشیم.

  عظیم‌زاده اردبیلی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته و حرکت در مسیر تعاملی رشد، فرصت های جدیدی برای معرفی و توسعه ظرفیت های موجود و همچنین رونق شیلاتی در شهرستان قشم ایجاد خواهیم کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611059

مهمترین اخبار ایران و جهان: