نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 23:57

هشدار زرد آلودگی هوا در سمنان صادر شد+ جزئیات

اداره کل هواشناسی استان سمنان برای آلودگی هوا در سمنان تا روز سه‌شنبه، چهاردهم آذرماه هشدار زرد صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان سمنان، از امروز تا روز سه‌شنبه، چهاردهم آذرماه در غالب نقاط به‌ویژه مناطق صنعتی، افزایش نسبی و تناوبی غلظت غبار و آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

???? جزئیات هشدار زرد آلودگی هوا در سمنان

بر این اساس، توصیه شده است تا گروه‌های حساس و آسیب‌پذیر شامل کودکان، خانم‌های باردار و سالمندان در فضای باز قرار نگیرند و شهروندان از فعالیت‌های ورزشی در پارک‌ها، بوستان‌ها و مدارس و نیز کوهنوردی خودداری کنند.

مدیریت و کنترل فعالیت صنایع آلاینده و مصرف سوخت‌های فسیلی در استان سمنان نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان می‌دهد که شاخص آلودگی هوای ایستگاه سمنان در ساعت 21 دوازدهم آذرماه (آخرین اعلام سامانه)، روی عدد 163 قرار دارد و کیفیت هوا در وضع قرمز و «ناسالم برای عموم مردم» است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است.

این شاخص به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

متأسفانه استانداری سمنان و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان تا امروز هیچ اطلاعیه رسمی‌ای در این زمینه صادر نکرده‌اند و این امر سبب واکنش‌های متعددی در شبکه‌های اجتماعی شده است.

پیگیری‌های خبرنگار فارس با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان برای پیش‌بینی‌های احتمالی در پی آلودگی هوا به نتیجه نرسید.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592959

مهمترین اخبار ایران و جهان: