نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 21:07

وزیر دادگستری: تعزیرات باید اقدامات نظارتی را با جدیت دنبال کند

وزیر دادگستری گفت: انتظار دارم اگر دستگاه‌های دیگر وظایف نظارتی را خوب انجام نمی‌دهند؛ تعزیرات با جدیت نظارت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، همزمان با سفر ریاست قوه قضائیه به استان کرمان، امین حسین رحیمی در جمع کارکنان اداره تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اهمیت وظایف این اداره کل، افزود: تعزیرات مرجع رسیدگی است و انتظار دارم اگر دستگاه‌های دیگر وظایف نظارتی را خوب انجام نمی‌دهند؛ تعزیرات گشت‌های مشترک را برای پیشگیری از وقوع تخلف با جدیت، با دقت، سرعت و به نحوی بازدارنده انجام دهد.

وی بر تعامل با دستگاه‌های دیگر تاکید کرد و گفت: مردم حاکمیت را می‌شناسند و تعزیرات باید تلاش کند تا با هماهنگی و تعامل با ستاد تنظیم بازار و دستگاه‌های دیگر، گشت‌های مشترک را بیشتر فعال کنند تا مردم آثار حضور تعزیرات را در ثبات قیمت‌ها و کالا‌ها ببینند.

وزیر دادگستری همچنین با بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی کارکنان تعزیرات برای پیگیری قول مساعد داد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: ۱۱۲ هزار و ۳۰۴ واحد صنفی مجوز دار در استان فعال هستند و بیش از ۷۸ هزار واحد صنعتی، ۴۹۰ واحد معدنی، ۶۸۰۰ محدوده معدنی‌، سه منطقه اقتصادی و ۷۰۰ اثر ثبت ملی در استان کرمان وجود دارد.

 میری گفت: تعزیرات حکومتی در استان متاسفانه در مدت ۳۰ سال افزایش نیرو نداشته و در کرمان با وجود ۲۸۶ پست مصوب، فقط ۸۲ نیرو در اداره کل تعزیرات حکومتی مشغول به کار هستند و کمتر از یک سوم پست های مصوب این اداره کل دارای تصدی است.

وی افزود: با توجه به گستردگی استان، ۱۰ اداره تعزیرات در استان فعال است و مابقی شهرستان‌ها بصورت اقماری زیر پوشش شهرستان‌های مادر اداره می‌شوند.

در ادامه نماینده کارکنان تعزیرات حکومتی و نماینده خانواده ایثار گران اداره کل تعزیرات حکومتی مشکلات و چالش‌های پیش رو را با وزیر دادگستری مطرح کردند.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558315

مهمترین اخبار ایران و جهان: