نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 08:10

کاهش محسوس دمای هوای اردبیل در روزهای آتی

براساس نقشه‌های هواشناسی طی روزهای آتی دمای هوای استان اردبیل کاهش محسوسی خواهد داشت وشاهد بارش باران در اکثر نقاط استان و برف در ارتفاعات خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، براساس نقشه‌های هواشناسی تا اواخر وقت پنجشنبه (۲۰ مهر) با نفوذ زبانه پرفشار در سطح زمین و گذر سامانه ناپایدار جوی از منطقه، آسمان استان غالباً ابری و مه آلود بوده و ضمن وزش باد خزری (گاهی با سرعت تند) دمای هوا به‌تدریج کاهش می‌یابد، به طوریکه از عصر چهارشنبه تا صبح جمعه هوای سردی در سطح استان خواهیم داشت.

همچنین طی سه روز آینده با فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان بارش متناوب باران گاهی به‌صورت رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

طی امروز (چهارشنبه ۱۹ مهر) علاوه بر مناطق شمالی و نوار شرقی استان، بارش باران بیشتر در مناطق مرکزی پیش بینی می‌شود. اما در روز پنجشنبه تمرکز بارش بیشتر در نوار شرقی، نواحی منتهی به استان گیلان و در جنوب استان خواهد بود.

از همین رو در برخی نواحی استان با توجه به بارش‌های رگباری، سیلابی شدن مسیل‌ها نیز احتمال می‌رود. ضمناً طی این مدت در ارتفاعات استان (به ویژه قله سبلان و کوه‌های باغرو) بارش به صورت برف خواهد بود. از روز جمعه هفته جاری با خروج سامانه بارشی از استان به‌تدریج از مقدار ابرها کاسته شده و دمای هوا به‌طور نسبی افزایش می‌یابد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534559

مهمترین اخبار ایران و جهان: