نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 16:16

توقیف شناور حامل ۷ میلیارد پارچه قاچاق در خلیج‌فارس

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف شناور حامل پارچه قاچاق در اسکله بنادر شمالی این استان خبر داد و گفت: از این شناور افزون بر هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پارچه خارجی فاقد اسناد معتبر قانونی کشف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، سرهنگ یدالله شرفی فرمانده مرزبانی استان بوشهر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تقویت زیرساخت‌های شناور و خودروی مرزبانی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: با تقویت این تجهیزات امکان حضور شناورهای مرزبانی تا اعماق مختلف مرز دریایی خلیج‌فارس فراهم شده است.

وی برخورد با قاچاق در ابعاد سوخت، کالا و مواد مخدر را در اولویت برنامه‌های مرزبانی استان بوشهر دانست و بیان کرد: مرزبانی استان بوشهر با اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی با هرگونه تخلف در سواحل و مرز دریایی خلیج‌فارس برخورد می‌کند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از شناسایی شناور حامل محموله کالای خارجی قاچاق در اسکله بندر ریگ گناوه خبر داد و بیان کرد: با هوشیاری مرزبانان و همکاری مأمورین گمرک، یک فروند شناور باری حامل حجم زیادی پارچه قاچاق شناسایی و توقیف شد.

شرفی با اشاره به کشف پارچه خارجی قاچاق به وزن بیش از 1.2 تن از شناور توقیفی گفت: در بررسی شناور توقیف شده، 14 هزار و 400 متر به وزن 1.2 تن پارچه خارجی کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری یک متهم در این عملیات خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را 7.2 میلیارد تومان برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی به همراه متهم تحویل مراجع ذیصلاح شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546559

مهمترین اخبار ایران و جهان: