نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 12:47

هفته بسیج دانش آموزی در رودان، از زنگ ایثار و مقاومت تا جهاد تبیین در مدارس

جانشین فرمانده سپاه ناحیه رودان از اجرایی ۳۱ برنامه در قالب ۱۶ عنوان در حوزه های اجتماعی و فرهنگی در هفته بسیج دانش آموزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، سرگرد پاسدار محمد ماهری جانشین فرمانده سپاه ناحیه رودان صبح امروز در گفتگو با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در این شهرستان پرداخت.

وی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونسیتی در حمله به غزه، اظهار کرد: در حملات رژیم صهیونسیتی بیش از ۷ هزار فلسطینی شهید شدند که عمدتاً کودکان و زنان هستند و این فاجعه قرن است که این فاجعه را تسلیت عرض می‌کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه ۸ آبان مقارن با شهادت محمدحسین فهمیده است که روز بسیج دانش‌آموزی نام دارد و ۱۳ آبان هم روز مبارزه با استکبار جهانی است افزود: شعار هفته بسیج دانش‌آموزی و مبارزه با استکبار جهانی، «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» نام دارد.

ماهری تصریح کرد: سه رویکرد بسیج دانش‌آموزی در برنامه‌ها شامل امید آفرینی، نشاط آفرینی و هویت ملی است و پویش جهانی «فریاد عروسک‌ها» و  پویش «حقوق منهای بشر مساوی آمریکا»  را برنامه سراسری هفته بسیج دانش آموزی در سطح مدارس کشور عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان رودان ۱۶ عنوان  برای گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی تدوین شده است.

وی  در ادامه از برگزاری کلاس سواد رسانه ای، یادواره شهدای دانش آموز، برگزاری مسابقات بومی و محلی، برگزاری مسابقات تیر اندازی با تفنگ بادی، مسابقه کتابخوانی، ترویج جهاد تبیین در مدارس، نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت و دوره آموزشی پدافند غیر عامل را از مهمترین این برنامه عنوان کرد.

محمد ماهری در پایان خاطر نشان ساخت: در هفته بسیج دانش آموزی در مجموع ۳۱ برنامه فرهنگی و اجتماعی  در سطح شهرستان به اجرا در خواهد آمد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554059

مهمترین اخبار ایران و جهان: