نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 19:21

برگزاری آیین اختتامیه مسابقات قرآنی در اردستان

آیین اختتامیه مسابقات قرآنی جامعه القرآن شهرستان اردستان با حضور نابغه قرآنی در محل سالن کانون شهید مفتح برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، آیین اختتامیه مسابقات قرآنی جامعه القرآن شهرستان اردستان با حضور حجت الاسلام سید محمد حسین طباطبایی‌، نابغه قرآنی و مسؤولان شهرستان در سالن کانون شهید مفتح برگزار شد.

سیدمحمدحسین طباطبایی فرزند سید محمدمهدی در سال ۱۳۶۹ در شهرستان قم به دنیا آمد؛ از دو و نیم سالگی حفظ کردن قرآن را با تشویق پدرش و همراه خواهرانش شروع کرد و در پنج سالگی موفق شد کل قرآن کریم را حفظ کند.

در این سری از مسابقات که با حضور ۸٠ نفر از خواهران و برادران برگزار شد؛ افراد در رشته‌های حفظ جزء یک، ۳۰ جزء، ۳جزء ابتدای قرآن، ۵ جزء ابتدای قرآن، ۱۰ جزء ابتدای قرآن، حفظ سوره یاسین همراه با تفسیر آن همچنین احکام نماز و روخوانی قرآن به رقابت پرداختند.

سید محمد هادی احمدی‌طبا، فرماندار اردستان در این مراسم اظهار کرد: مردم شهرستان اردستان استعدادهای فوق‌العاده در زمینه قرآن دارند و این مراسم قرآنی امروز تنها گوشه‌ای از آن استعداد است همچنین موسسات قرآنی فعال و متعددی در این شهرستان وجود دارند.

وی افزود: خوشبختانه قرآن جزء مهم و تاثیرگذار در شهرستان اردستان است و می‌خواهیم این آینده را برای مردمان ولایی و انقلابی شهرستان به عنوان شهر حافظان قرآن کریم در سطح استان اصفهان شاهد باشیم همچین مشارکت این مردم انقلابی در انتخابات، در همه دوره‌ها بالای ۹۵ درصد بوده است.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان مراسم جزء‌ خوانی قرآن کریم با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در جوار مزار شهدای گمنام و در یک فضای معنوی برگزار شد.

فرماندار اردستان تاکید کرد: مجموعه فرمانداری شهرستان در راستای حمایت از برنامه‌های قرآنی، نهایت سعی و تلاش خود را انجام می‌دهد.

جامعه القران الکریم واحد امام علی(ع) اردستان به یاد شهدای شهرستان این مسابقات قرآنی را برگزار کرده و در مراسم اختتامیه از نفرات برتر شرکت کنندگان هر رشته با اهدا جوایز نفیس، تجلیل شد.

پایان پیام/۶۳۱۳۵
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553415

مهمترین اخبار ایران و جهان: