نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 18:49

تجلیل رئیس بنیاد شهید از فرزندان شاهد رتبه برتر در کنکور 1402+فیلم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز از چند نفر از فرزندان شاهد و ایثارگری که موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شده بودند، تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، همایش ملی تجلیل از رتبه‌های برتر کشوری فرزندان شاهد و ایثارگر در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در هتل هویزه برگزار شد.

قاضی‌زاده در ابتدای این مراسم گفت: توفیقات این عزیزان در کنکور در طول دوره دوره دانشجویی آن‌ها هم خواهد بود. در بررسی‌هایی که انجام شده حدود ۴۰ درصد از معدل‌ این  افراد الف است و نرخ مشروطی آن‌ها هم کم‌تر از ۴ درصد است. برخلاف آنچه در افکار عمومی تصور می‌شود، فرزندان شاهد و ایثارگر پرتلاش‌‌تر و کوشاتر هستند؛ چرا که این‌ها دومین نسل نوابغ روزگارند. 

رئیس بنیاد شهید توضیح داد: پدرانشان به خاطر درک درستی که از موقعیت داشتند، با هوش و استعداد خود ابتکارات بسیاری در دفاع مقدس انجام دادند. در کنار توکل به خدا  و اخلاص آن‌ها ۳ هزار و ۱۰۰ شهید دانشجو داشتیم. مانند شهیدان محسن حاجی‌بابا، محسن رضایی، محمود شهبازی دستجردی، احمدرضا احدی، محمد حسین اوحدی، مهران بلورچی و ... که از نوابغ کنکور زمان خود بودند. این طور نبوده که شهدای ما از لحاظ تحصیلی و علمی در سطوح بالایی نباشند، بلکه بسیاری تحصیل را رها کرده و به جبهه رفتند. آن‌ها جنگ را فرماندهی کردند تا دشمنِ تا دندان مسلح را زمین بزنند.

وی خطاب به رتبه‌های برتر کنکور افزود:  این امر مسئولیت ما و شما را زیاد می‌کند. از شما انتظار می‌رود در عرصه علم آنچنان قوی شوید که دشمنان را به حیرت وادارید. راه علما و بزرگان باید توسط شما ادامه پیدا کند. به قول شهید بهشتی دانشجو مؤذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود. مؤذن پیشرو است، جامعه را به حرکت در می‌آورد و علم خود را در راه خدا خرج می‌کند. 

قاضی‌زاده بیان کرد: مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان فرمودند: «حضور در عرصه علمی و سیاسی مهم‌ترین انتظار بنده از شماست.» دانشجو در طول تاریخ ظلم و استکبار ستیز بوده است. شهدای ۱۶ آذر به علت قیام در مقابل نظام سلطه به شهادت رسیدند. طبیعتاً از فرزندان خانواده‌های شاهد و ایثارگر انتظار می‌رود ضمن طی کردن راه پدرانشان در جهت دفاع از انقلاب اسلامی در حوزه علم و فناوری و دانش طی می‌کنند، همان راه را در عرصه‌های سیاسی ـ اجتماعی نیز طی کنند. 

معاون رئیس جمهور افزود: چهره‌های ممتاز این خانواده‌ها مسئولیت بیشتری دارند چرا که نگاه بقیه جامعه به آن‌هاست. دانش‌آموزان بعدی افرادی را که رتبه‌های برتر کنکور می‌شوند رصد کرده و آن‌ها را الگوی خود قرار می‌دهند.

وی افزود: امیدواریم تمام رتبه‌های برتر کنکور از فرزندان شاهد و ایثارگران باشند و با برنامه‌ریزی خوب معاونت مربوطه در این مسیر قدم برداریم. نظام تعلیم و تربیت نیازمند تحولی جدی دارد. البته شرط معدل در کنکور بسیار خوب است. 

قاضی‌زاده اظهار داشت: گامی ابتدایی در این راه برداشته شده، اما اصل نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر شکوفایی استعدادهای خدادادی نیست و بر این اساس گذاشته نشده. بر این اساس  که هر فردی متناسب با استعداد و ظرفیت‌های فرد و نیاز جامعه حرکت جامعه طراحی نشده. سنوات تحصیلی ما هم در دوره عمومی و هم دانشگاهی بی‌خود و بی‌جهت زیاد است. 

معاون رئیس جمهور در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر اعلام کرد: امیدواریم کم کم دوستان ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی جرئت کنند در این مسیر قدم بردارند و تحولات بنیادینی در این حوزه رخ دهد. 

در ادامه می‌توانید فیلم بخشی از سخنرانی قاضی‌زاده در این مراسم را مشاهده کنید:

 

 

در انتهای این مراسم از ۱۳ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگری که موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شده بودند، تجلیل شد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600459

مهمترین اخبار ایران و جهان: