نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 21:45

علی باقری در جمع خبرنگاران: مردم فلسطین باید تصمیم بگیرند و نیاز به قیم ندارند

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت که در موضوع فلسطین مردم فلسطین باید تصمیم گیر باشند و اینکه کشورها یا دولت‌های دیگر بخواهند درباره مردم فلسطین تصمیم بگیرند، هیج توجیهی ندارد و این مردم نیاز به قیم ندارند.

علی باقری معاون وزیر خارجه در جمع خبرنگاران و در حاشیه کنفرانس بین المللی تهران در خصوص فلسطین گفت: نکته مهم برای ایران این است که در موضوع فلسطین مردم فلسطین باید تصمیم گیر باشند. اینکه کشورها یا دولت‌های دیگر بخواهند درباره مردم فلسطین تصمیم بگیرند. این هیج توجیهی ندارد. مردم فلسطین نیاز به قیم ندارند.  همانطور که دموکراسی برای مردم کشورهای اروپایی مطلوب است و دموکراسی برای مردم در آسیا یک فرصت است چرا برای مردم فلسطین نباید دموکراسی باشد و چرا نباید حق انتخاب داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: انتخاب مردم فلسطین تنها گزینه برای آینده فلسطین است.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: ما 75 سال با طرح‌ها و برنامه‌های مختلف برخی کشورها از جمله آمریکا برای حل مسأله فلسطین مواجه بودیم و الان دنیا و حتی خود آمریکایی‌ها اذعان دارند که موضوع فلسطین حل نشده و دلیل اصلی آن این است که آمریکایی‌ها نمی‌خواهند بپذیرند که مردم فلسطین حق انتخاب دارند. آنها می‌خواهند انتخابی که در چارچوب منافع خودشان و صهیونیست‌‌هاست را بر مردم فلسطین تحمیل کنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان بیان کرد: جالب این است که فکر می‌کنند مردم فلسطین و منطقه را فریب دهند. ولی مردم فلسطین ممکن است محاصره و از دست دادن عزیزان خود را تحمل کنند ولی حاضر نیستند موجودیت، هویت و استقلالشان مخدوش شود و حاضرند برای حفاظت از موجودیت خود عالی‌ترین سرمایه آنها که جانشان است را از دست بدهند.

وی گفت: آنچه می‌تواند راه‌حل پایدار برای فلسطین باشد و به بی ثباتی در منطقه پایان دهد این است که همه در مقابل مردم فلسطین سر تسلیم فرو بیاورند و اجازه دهند مردم فلسطین اعم از مسیحی، یهودی و مسلمان ساکنان اصلی سرزمین فلسطین در یک همه پرسی شرکت و درباره آینده فلسطین تصمیم بگیرند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613759

مهمترین اخبار ایران و جهان: