نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 11:14

نشست کمیسیون اصل 90 با معاون اول قوه قضائیه

اعضای کمیسیون اصل 90 امروز نشستی را با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار کردند که در این نشست مسائل مختلفی در مورد اجرای قوانین در ارتباط با حوزه وکالت و همچنین مشکلات دستگاه قضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

‌‌‌‌به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نشست اعضای کمیسیون اصل 90 با مصدق معاون اول قوه قضائیه صبح امروز پیش از آغاز جلسه مجلس صحن برگزار شد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن اعلام این خبر افزود: در این جلسه مسائل مختلفی مطرح شد و مورد بررسی گرفت که از جمله آن می‌توان به عدم اجرای قانون رفع انحصار درباره وکلا اشاره کرد.

وی اظهار داشت: در این جلسه اعضای کمیسیون همچنین انتقاداتی در مورد عدم اجرای قانون مجلس درباره نحوه پذیرش افراد در آزمون وکالت و بخشنامه‌ای که رئیس دستگاه قضا در این باره صادر کرده که اجرای قانون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کم‌اثر کرده است، مطرح کردند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: رئیس دستگاه قضا نباید بخشنامه‌ای صادر کند که در مغایرت با قانون مصوب مجلس باشد.

ابوترابی ادامه داد: طبق مصوبه مجلس کسانی که در آزمون وکالت 70 درصدِ یک درصد نمرات بالای پذیرفته‌شدگان در آزمون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب کنند، در آزمون پذیرفته می‌شوند.

وی افزود: در این جلسه همچنین مشکلات قوه قضائیه در حوزه تعداد نیرو و همچنین وجود محدودیت در بحث فضای فیزیکی مطرح شد و پیرامون آن بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561659

مهمترین اخبار ایران و جهان: