نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 13:05

مدیرعامل تیم والیبال شهرداری ارومیه: برگزاری بازیهای پلی اوت بدون مرجع قانونی است

باخت فنی تیم شهرداری ارومیه توجه هواداران و علاقه مندان به این رشته را به خود جلب کرد، در حالیکه باشگاههای شهرداری گنبد و شهرداری ارومیه از قبل اعلام کرده بودند که در مسابقات پلی اوت شرکت نخواهند کرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس باخت فنی تیم شهرداری ارومیه توجه هواداران و علاقه مندان به این رشته را به خود جلب کرد، در حالیکه باشگاههای شهرداری گنبد و شهرداری ارومیه از قبل اعلام کرده بودند که در مسابقات پلی اوت شرکت نخواهند کرد.

از جمله دلایل عدم شرکت باشگاه شهرداری ارومیه در پلی اوت میتوان به عدم تخصیص بودجه، تصمیم خارج از قانون فدراسیون والیبال، عدم ابلاغ تصمیات به باشگاه و اکتفای فدراسیون والیبال به ابلاغ شفاهی در جلسات اشاره کرد.

این در حالی است که باشگاه شهرداری ارومیه با توجه به حوادث پیش آمده و کسب رده‌ی ۱۲ در جدول عملکرد قابل قبولی را نشان داده و توانسته سهمیه‌ی خود را حفظ کند.

در همین راستا علی مصطفی زاده سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص آخرین وضعیت باشگاه شهرداری ارومیه اظهار داشت: هدف‌گذاری باشگاه در لیگ برتر امسال حفظ سهمیه‌ی خود در لیگ برتر بوده چرا که با توجه به صفر لحاظ شدن بودجه‌ی باشگاه شهرداری ارومیه برای سال اخیر، ما فقط توانستیم در وقت اضافی این تیم را به مسابقات لیگ برتر والیبال ۱۴۰۱ برسانیم.

وی افزود: باشگاه شهرداری ارومیه به روند قرعه کشی مسابقات و تصمیمات ناشیانه ای همچون برگزاری ۵ بازی از ۷ بازی شهرداری اورمیه در خارج خانه در انتهای این فصل، مراتب اعتراض خود را به فدراسیون والیبال ارجاع داده بود.

سخنگوی شورای شهر ارومیه هزینه‌ های باشگاه شهرداری ارومیه در لیگ برتر امسال را مبلغی بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ تصمیم به افزایش این مبلغ گرفتیم تا شاهد تقویت تیم شهرداری ارومیه باشیم.

مصطفی‌زاده با اشاره به اینکه در هفته‌ی پایانی دور مقدماتی مسابقات به صورت رسمی و کتبی از سوی فدراسیون والیبال به باشگاه شهرداری ارومیه اعلام شده که باید در بازیهای پلی اوت شرکت کند خاطر نشان کرد: این در حالی است که وجود و برگزاری بازیهای پلی اوت برای ۴ تیم پایین جدول نه ابلاغ رسمی شده و نه در متن آیین نامه برگزاری این مسابقات قید گردیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی صورت گرفته بین اعضای شورای شهر، شهرداری و اعضای کادر فنی باشگاه شهرداری ارومیه و مطالعه اسناد موجود، تصمیم بر این گرفته شد که تیم شهرداری ارومیه در مسابقات پلی اوت که از نظر ما غیر قانونی است و در متن آیین نامه نیز گنجانده نشده است، شرکت نکند.

علی مصطفی زاده گفت: باشگاه شهرداری ارومیه مطیع قانون، آیین نامه ها و بخشنامه های ابلاغی و رسمی از سوی فدراسیون والیبال است اما زیر بار تصمیمات فاقد وجاهت قانونی و شفاهی نخواهد رفت.

وی افزود: تیم شهرداری ارومیه در کنار تیم شهرداری گنبد که دو قطب والیبال ایران هستند در بازیهای پلی اوت شرکت نکرده اند چرا که معتقدند این مسابقات بدون مرجع قانونی برگزار شده است. سخنگوی شورای شهر ارومیه خاطر نشان کرد: در بودجه‌ی سال ۱۴۰۲ شهرداری ارومیه توجهات ویژه‌ای به تیم والیبال شهرداری ارومیه کرده ایم.

توحید نوری مدیر عامل باشگاه شهرداری ارومیه نیز در مورد عدم شرکت تیم شهرداری ارومیه در بازیهای پلی اوت اظهار داشت: قضیه‌ی پلی اوت یک اقدام لحظه آخری و بدون ابلاغ بوده است.این در حالی است که باشگاه شهرداری ارومیه با توجه به حوادث پیش آمده و کسب رده‌ی ۱۲ در جدول عملکرد قابل قبولی را نشان داده و توانسته سهمیه‌ی خود را حفظ کند.

وی افزود: با این وجود و تصمیم نابه جا از سوی فدراسیون والیبال؛ تیم شهرداری با کسب رتبه‌ی ۱۲ سهمیه‌ی خود را در لیگ برتر حفظ کرده است. وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با توجه ویژه‌ی شورای شهر در سال جاری در خصوص بودجه بندی باشگاه در سال ۱۴۰۲ شاهد تیم بندی خوبی در سال آینده خواهیم بود.

مدیر عامل باشگاه شهرداری ارومیه ادامه داد: اقدامات مثبتی از سوی شورای شهر و شهرداری ارومیه صورت گرفته که به موجب آن با تکمیل انتخاب بازیکنان و اعضای کادر فنی در سال جدید به استقبال لیگ جدید خواهیم رفت. انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1048015

مهمترین اخبار ایران و جهان: