نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 22:10

نهضت احیا و مرمت آثار تاریخی زنجان باید راه‌اندازی شود

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آثار تاریخی زیادی در تمامی شهرهای استان زنجان وجود دارد که نیازمند مرمت هستند که باید نهضت بزرگی برای احیا و مرمت این آثار تاریخی ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی اظهار کرد: زنجان هم از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارای پتانسیل‌های برجسته است و به واقع می‌توان بیان کرد که و می‌توان دید که زنجان تابلوی کوچکی از ایران است و مهمترین مساله این سه حوزه معرفی صحیح و برندینگ آن‌ها است.

علی دارابی افزود: آثار تاریخی زیادی در تمامی شهرهای استان زنجان وجود دارد که نیازمند مرمت هستند که باید نهضت بزرگی برای احیا و مرمت این آثار تاریخی ایجاد شود.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز اظهار کرد: ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه، حضور شهرداری زنجان با ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، حضور انجمن گردشگری و راهنمایان گردشگری و استفاده از اپلیکیش‌ها و اقلام تبلیغاتی، استان زنجان با را به بهترین نحو معرفی کرده است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: معرفی و توزیع بروشورهای اقامتگاه‌های بوم گردی کار بسیار مناسب و باارزشی است که در غرفه زنجان انجام شده است و همچنین حضور آشیق‌ها با نوای سنتی و عروسک‌های رباتی بسیار در جذب گردشگران موثر است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نمایشگاه محملی برای تعامل نقش‌آفرینان و ذینفعان گردشگری است و امیدواریم با تعامل و همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی در راستای توسعه صنعت گردشگری کشور گام‌های مهمی برداریم.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1032315

مهمترین اخبار ایران و جهان: