نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 14:51

ضرورت پرورش منابع انسانی موثر در جوامع اسلامی

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان بر ضرورت پرورش منابع انسانی موثر در جوامع اسلامی و غیر اسلامی تاکید کرد و گفت: حوزه و آموزش و پرورش برای پرورش منابع انسانی موثر در تراز تمدن اسلامی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر دوشنبه در جلسه همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت ارتباط حوزه و دانشگاه اظهار کرد: این دو نهاد قبل از انقلاب اسلامی نیز با هم ارتباط داشتند اما این ارتباط بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مستحکم‌تر شد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه اکثر مسئولان دهه چهارم انقلاب در واقع تحصیل‌کرده‌های دهه اول انقلاب بودند و اکنون در عرصه‌های مدیریتی فعالیت می‌کنند، افزود: به لحاظ فقدان توانمندی‌های لازم پس از انقلاب در هر ۲ عرصه، لازم بود که در راستای پرورش منابع انسانی تلاش شود اما بلافاصله بعد از انقلاب با جنگ تحمیلی و جنگ سخت روبه‌رو شدیم و سپس جولان منافقان سبب شد که در عرصه پرورش منابع انسانی با کمبود مواجه شویم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ضرورت تربیت منابع انسانی در جوامع اسلامی و غیراسلامی جهت به‌کارگیری در صنایع گوناگون و رفع نیازمندی‌های جامعه ادامه داد: جمهوری اسلامی بر مبنای تمدن‌سازی اسلامی انسانی ایجاد شد و برای رسیدن به این مقصد نیاز داشت که منابع انسانی را از مهد کودک تا سنین نوجوانی بسازد و در این صورت شاهد رویش‌های فراوان خواهیم شد.

امام جمعه رشت با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تصریح کرد: شناخت مردم نسبت به دنیای پیرامونشان سبب شد که امسال حضور پر شوری در راهپیمایی داشته باشند اما در عین حال از مدیریت ادارات ناراحت هستند که نشان می‌دهد در پرورش منابع انسانی مؤثر به خوبی عمل نکرده‌ایم البته در این میان مدیران پر تلاشی نیز هستند که در خدمات رسانی به مردم فعالند.

وی با بیان اینکه حوزه و آموزش و پرورش در کنار هم برای تقویت زیر بنا و پرورش منابع انسانی لازم و مؤثر تلاش کنند، اضافه کرد: بسترهای لازم برای پرورش مدیران لایق وجود دارد و آموزش و پرورش در این راستا باید بیشتر تلاش کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به ضرورت بکارگیری نیروهای اهل ایمان، تقوا، دلسوخته و دین‌شناس و دارای شناخت از تمدن اسلامی اشاره کرد و افزود: امیدواریم خروجی این جلسه همفکری اتاق اندیشه ورز حوزه و آموزش و پرورش باشد و به روی این موضوعات کار کرده تا در آینده منابع انسانی مؤثرتری در جامعه پرورش پیدا کند

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036059

مهمترین اخبار ایران و جهان: