نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 18:43

نخبگان جوان برای حل مشکل پسماند ایده پردازی کنند

رشت - نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به معضل پسماند سراوان و دیگر معضلات زیست محیطی گیلان، گفت: نخبگان جوان برای حل مشکل پسماند ایده پردازی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی عصر یک شنبه در همایش اختتامیه جشنواره جوانان برتر ایران زمین و تجلیل از جوانان نخبه گیلان، اظهار کرد: جوانی از دوره‌های بسیار مهم و حیاتی افراد است.

وی با بیان اینکه علم آموزی و معرفت محوری در اولویت جوانان قرار گیرد، افزود: جوانی و نوجوانی بهترین زمان برای تزکیه نفس و روح است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه استان گیلان مهد عالمان و مفاخر است، گفت: گیلان خواستگاه عالمان دینی و افراد برجسته در بخش‌های مختلف است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به تأثیر گذاری ارائه مقالات پژوهشی در توسعه کشور، بیان کرد: اندوخته‌های علمی و پژوهشی ایرانیان و بویژه گیلانی‌ها منشأ اثرگذاری در بخش‌های مختلف بوده است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای ایران اسلامی در بخش‌های مختلف را مدیون جوانان هستیم، افزود: جوانان ایرانی در بومی سازی علم و دانش کارهای ارزشمندی کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تلاش شبانه روزی رسانه‌ای دشمن علیه نظام، بیان کرد: دشمن هر روز یک سناریو و تکنیک رسانه‌ای علیه نظام و انقلاب اسلامی طراحی و پیاده می‌کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه جوانان برای اعتلای ایران قوی بکوشند، گفت: دشمن برای حذف ایران قوی است و در این راستا نقش جوانان در توسعه مندی و سربلندی ایران اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌ها و مؤلفه‌های جوان تراز انقلاب، افزود: جوان بزدل، محافظه کار و بی مسئولیت نیست بلکه انقلابی، جهادی، میدانی، مسئولیت پذیر، متفکر و با بصیر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه جوانان امید را در جامعه زنده کنند، گفت: ناامیدی سم مهلک جامعه است و جوانان با انجام کارهای خلاقانه روحیه امید را در جامعه تقویت کنند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به معضل چهل و اندی ساله پسماند سراوان و دیگر معضلات زیست محیطی گیلان، بیان کرد: نخبگان جوان برای حل مشکل پسماند ایده پردازی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1075115

مهمترین اخبار ایران و جهان: