نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 19:08

بستری ۶۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان

رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، گفت: در حال حاضر ۶۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ های گیلان بستری هستند.

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: عادی انگاری و عدم رعایت دستورالعمل‌ها و نزدن ماسک سبب شده تا آمار کرونا در گیلان افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، افزود: طی شبانه روز گذشته ۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند.

وی از بستری ۱۴ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این استان خبر داد و بیان کرد: ۲۰ بیمار بهبود یافته کرونایی هم در شبانه روز گذشته از مراکز درمانی گیلان مرخص شده‌اند.

مهرابیان با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌ها ساده‌ترین راه مبارزه و کنترل ویروس کرونا است، گفت: بسیاری از مردم رفتار دوران پسا کرونا از خود نشان می‌دهند در حالی هنوز این ویروس در کشور وجود دارد و ریشه کن نشده است.

وی با اشاره به سویه های پیشرفته و ارتقا یافته ویروس کرونا، افزود: توجه به دستور العمل‌ها و تزریق دُز یادآور برای در امان ماندن از ویروس توصیه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1059415

مهمترین اخبار ایران و جهان: