نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 11:08

وب سایت جامع گردشگری آذربایجان غربی رونمایی می شود

ارومیه - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: اولین وب‌سایت جامع گردشگری استان با پنج هزار اطلاعات پیش از فرا رسیدن ایام نوروز ۱۴۰۲ رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صفری صبح یکشنبه در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی اظهار کرد: در این وب‌سایت ضمن معرفی استان، بسته‌های سفر هم به مسافران ارائه می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: این استان با دارا بودن بیش از یک هزار و۷۰۰ اثر ثبت ملی ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد اما متأسفانه از این ظرفیت‌ها تاکنون به‌خوبی استفاده نشده است.

صفری افزود: امروزه گردشگری یک صنعت درآمدزا بوده و باید برای توسعه این صنعت در ایران و استان هم برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: از آنجایی که گردشگری یک حوزه فرابخشی بوده توسعه آن مستلزم همکاری سایر دستگاه‌ها است و در این راستا این اداره‌کل آماده همکاری و تعامل است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد نوروز ۱۴۰۱ کمپین ۶۰۳۰ توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با هدف آگاه‌سازی مسافران اجرا می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم در این جلسه خاطرنشان کرد: باز بودن مساجد، نظافت سرویس‌های بهداشتی، تنظیف مکان‌های تاریخی و گردشگری، تهیه و نصب بنرهای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی، برطرف کردن نواقص ایمنی جاده‌ها، تولید ویژه برنامه‌های نوروزی در صدا و سیما، تأمین روشنایی معابر و جاده‌ها، نظارت بر قیمت‌ها، ارائه خدمات درمانی و امدادی و ساماندهی سدهای استان از جمله اقدامات لازم برای نوروز ۱۴۰۲ هستند.

رضا حیدری اضافه کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صداوسیما برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی یکی از اولویت‌های مهم در این ایام است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: شروع به کار رسمی ستاد خدمات سفر استان از ۱۰ اسفند خواهد بود و همه دستگاه‌های عضو باید اقدامات لازم برای آمادگی از مسافران نوروزی را انجام دهند.

یاسر رهبردین اضافه کرد: ۲۵ درصد پایانه‌های مرزی کشور در استان قرار داشته و آذربایجان غربی دروازه ورود به اروپا محسوب می‌شود و این استان با داشتن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد و با برنامه‌ریزی مناسب باید برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری و جذب گردشگر تلاش کرد.

وی گفت: در ایام نوروز یکی از اقدامات اساسی باید تلاش برای کاهش تصادفات با راه‌اندازی کمپین‌ها، خط‌کشی نقاط پرتردد جاده‌ها و استقرار کانکس‌های هلال احمر و پلیس‌راه در ۳۰ کیلومتری شهرها، نظارت بر بازار و فضاسازی محیطی با توجه به فرا رسیدن عید و ماه رمضان در دستور کار قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: برای فعالیت مجتمع‌های تجاری و بازارها هم در ایام نوروز ۱۴۰۲ طبق سال‌های گذشته برنامه‌ریزی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1057815

مهمترین اخبار ایران و جهان: