نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 13:02

مسیر «ظهور» از کدام‌سو می‌گذرد؟

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: امروز نیازمند نزدیک کردن قلوب مؤمنان به یکدیگر هستیم و این همان مسیر ظهور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهمیرزاد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان پیش از ظهر امروز در جشن بزرگ میلاد یگانه منجی عالم بشریت، امام زمان (عج) با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در مسجد قائم (عج) شهمیرزاد، با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) و با اشاره به وظایف منتظران امام عصر (عج) در دوران غیبت اظهار کرد: انسان تراز عصر غیبت انسانی معنوی، کارآمد و عمیقاً معتقد به مبانی است.

وی بیان کرد: پس از شهادت امام حسن عسکری (ع)، اراده و مصلحت خداوند متعال بر آن شد تا فرزند برومند ایشان، حضرت مهدی (عج) از نظرها غایب شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: در سال‌های ابتدایی غیبت امام زمان (عج) که به «غیبت صغری» معروف است، امام به‌جز افراد خاصی که به «نواب اربعه» مشهورند، با هیچ‌کس ارتباط نداشتند.

مطیعی گفت: پس از چهار نایب خاص حضرت صاحب‌الزمان (عج)، غیبت صغری به پایان رسید و دیگر هیچ‌کس به‌عنوان نایب خاص معرفی نشد.

وی تصریح کرد: انسان در دوران غیبت به هیچ عنوان رها نیست؛ چراکه موضوع هدایت بشر موضوعی مستمر و پیوسته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: بر اساس روایات، انسان مسلمان در دوران غیبت باید به علمای دارای ویژگی‌های خاص رجوع کند. امام زمان (عج) در این زمینه می‌فرمایند «اَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعوُا فی‌ها اِلی رُواةِ حَدیثِنا، فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْهِم»؛ اما در رویدادهای زمانه به راویان حدیث ما رجوع کنید. آنان، حجت من بر شمایند و من، حجت خدا بر آنانم.

مطیعی اضافه کرد: در خصوص «غیبت کبری» امام زمان (عج)، دو دیدگاه وجود دارد. یکی از آنها این است که علت غیبت کبری گناه بشر است؛ اما دیدگاه دوم می‌گوید انسان در نقشه جامع خداوند برای هدایت قرار دارد و دوران غیبت فرصتی برای رشد انسان و قرب الهی است.

وی تصریح کرد: ایمانِ انسانی که دوران امام را درک نکرده و در عصر غیبت زندگی می‌کند، بسیار ارزشمندتر از افرادی است که در دوران ائمه معصومین (ع) زندگی می‌کردند. این افراد در دوران غیبت، به اینکه امام زمان (عج) بر آنها امامت دارد ایمان کامل دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: بهترین افراد در ایمان آن گروهی هستند که بدون دیدن امام خود، از فرمان‌ها آن حضرت پیروی می‌کنند.

مطیعی افزود: منتظران واقعی امام زمان (عج) گشایش حقیقی امور خود را در فرج آن حضرت می‌دانند.

وی بیان کرد: امام زمان (عج) می‌فرماید اگر قلوب شیعیان ما به یکدیگر نزدیک شود، پرده و حجاب غیبت برداشته خواهد شد و سعادت دیدار ما نصیب آنها می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تصریح کرد: امروز نیازمند نزدیک کردن قلوب مؤمنان به یکدیگر هستیم و این همان مسیر ظهور است؛ زندگی در سایه ولایت‌فقیه تمرین ولایتمداری در عصر ظهور است.

مطیعی گفت: امروز پرچم اسلام در دست باکفایت رهبر معظم انقلاب قرار دارد و افرادی که می‌گویند امام زمان (عج) را قبول داریم؛ اما رابطه آنها با رهبر انقلاب دارای ابهام است، در ادعای خود صادق نیستند.

در این مراسم، محمدعلی ثابت‌اسماعیل‌پور از شعرای توانمند شهمیرزاد به شعرخوانی و حاج محسن شکرویان از مداحان اهل‌بیت (ع) به مولودی‌خوانی پرداختند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1081159

مهمترین اخبار ایران و جهان: